Onterechte parkeerboete

BMF1200
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Onterechte parkeerboete

#1 , 23 mar 2017 10:50

Beste
Ik kreeg onlangs een parkeerboete van een "zwaantje". Ik stond op een parking in het stadscentrum. De parking is niet verdeeld in vakken met witte lijnen. (Als ik foto's kan uploaden kunnen jullie het zien). Ook stond ik niet onder één of ander verkeersbord dat me verbood om daar te staan. Mijn inbreuk was Artikel 24 Alinea 1. (Het was zondag dus moest er ook niet betaald worden :-) )
Ik heb dat artikel eens opgezocht en ik val onder geen enkele van de 10 bepalingen.
2 vragen: waar kan ik jullie wat meer info/foto's bezorgen?
En wat doe ik best met zoiets? Het antwoordformulier invullen met een bijlage en foto's en terugsturen? Wat brengt dat qua kosten met zich mee indien dit echt voor de politierechter komt?
Alvast bedankt voor uw antwoorden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mar 2017 10:59

Was dit wel een openbare parking, stond daar werkelijk een verkeersbord de E9a, of was het een verhoogde berm van een privé eigendom?

Want je boete is uitgeschreven voor parkeren op de verhoogde berm !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

BMF1200
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mar 2017 11:09

@Den Lowie
Bedankt alvast! Ik ga meteen even kijken of dat E9a bord er wel staat.
Waaraan zie je dat van die verhoogde berm?
Leid je dat af van het artikel?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 23 mar 2017 11:13

Ik stond op een parking in het stadscentrum. De parking is niet verdeeld in vakken met witte lijnen.
Dan was het geen parking, maar een plein, als deze zich buiten de rijbaan bevind stond je in overtreding.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

BMF1200
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 mar 2017 13:18

Ben gaan kijken. Er staat geen E9a bord.
Er liggen wel van die inox "L"-ijzertjes op de grond om de parkeervakken aan te duiden; (kan ik ergens foto's uploaden?)

TomStr
Berichten: 38

#6 , 23 mar 2017 13:19

yep, foto uploaden in iets zoals "tinypic" en dan de koppeling maken naar hier!

Tom

BMF1200
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 mar 2017 13:27

Afbeelding

Franciscus
Berichten: 38594

#8 , 25 mar 2017 23:28

Ergens een zonebord misschien best gewoon de locatie aangeven.
Ik zie op de foto wel een bord staan.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#9 , 25 mar 2017 23:56

yep, foto uploaden in iets zoals "tinypic" en dan de koppeling maken naar hier!

Tom
Ja, een update van de forumtechnologie (uploads, gebruik van sneltoetsen voor opmaak, liken van reacties, ...) - misschien onze nieuwjaarswens voor 2018?
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Franciscus
Berichten: 38594

#10 , 27 mar 2017 15:09

Gezien we nog niet weten waar u op dat plein? stond best de plaats opgeven stad en straat / pleinnaam.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”