parkeren van aanhangwagens

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

Re: parkeren van aanhangwagens

#16 , 14 mar 2017 02:06

Er werd hier reeds ten overvloede geargumenteerd op basis van reglementering en wetgeving dat jij misbruik maakt van openbare parkeerplaatsen om je aanhangwagens gratis te kunnen stallen.
Ik hoop dat indien deze zaak voor een rechtbank komt, jij een boete krijgt die je een zekere vorm van normenbesef en burgerzin kan bijbrengen.
Toon dat je een burger bent en betaal voor stallingskosten ipv er van uit te gaan dat de gemeenschap jouw akkefietjes moet bekostigen ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 mar 2017 07:51

Ik doe nog veel km, en ik zie dat daar nog uiterst zeer veel misbruik van gemaakt word, en zeker aanhangwagens met een reclame bord op, die er soms maanden zelfs jaren op de zelfde openbare plaats staan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#18 , 14 mar 2017 23:54

Heb ondertussen een document voor teruggave van achtergelaten voertuig. Tegen betaling !!
De firma weigert de remorken af te staan zonder de rekening ter plaatse te betalen.
Hoe zit dat nu eigenlijk met dat retentierecht ??
Twee politiekantoren gebeld en die weten het ook niet, ze "denken" en "veronderstellen".
In Antwerpen staat er ook niets van in de codex.
Mechelen en Gent vermelden dat er niet "moet" betaald worden .

Reclame

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#19 , 15 mar 2017 00:00

Er werd hier reeds ten overvloede geargumenteerd op basis van reglementering en wetgeving dat jij misbruik maakt van openbare parkeerplaatsen om je aanhangwagens gratis te kunnen stallen.
Ik hoop dat indien deze zaak voor een rechtbank komt, jij een boete krijgt die je een zekere vorm van normenbesef en burgerzin kan bijbrengen.
Toon dat je een burger bent en betaal voor stallingskosten ipv er van uit te gaan dat de gemeenschap jouw akkefietjes moet bekostigen ...
Ik betaal genoeg stads, provincie en verkeersbelastingen om mijn voertuigen op de openbare weg te parkeren me dunkt.
Het is trouwens gewoon uw frustratie en geen antwoord op een terechte vraag van mij.

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#20 , 15 mar 2017 00:04

Ik doe nog veel km, en ik zie dat daar nog uiterst zeer veel misbruik van gemaakt word, en zeker aanhangwagens met een reclame bord op, die er soms maanden zelfs jaren op de zelfde openbare plaats staan !
U zegt het terecht, staan er maanden en jaren.
Er gelden overal andere wetten en regels, en naargelang de agenten zal er wel of niet worden opgetreden.
Niet iedereen is hier gelijk voor de wet blijkbaar .

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 15 mar 2017 09:00

[Niet iedereen is hier gelijk voor de wet blijkbaar .
Kan ook op u van toepassing zijn. Waarom zou jij wel uw aanhangwagens mogen parkeren op de openbare weg, en anderen dan weer niet. Als iedereen dat zou doen, blijft er voor de gewone burger geen parkleerplaatsje meer over, en kom jij er goed koop vanaf door geen garages te moeten bouwen..

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#22 , 15 mar 2017 09:13

[Niet iedereen is hier gelijk voor de wet blijkbaar .
Kan ook op u van toepassing zijn. Waarom zou jij wel uw aanhangwagens mogen parkeren op de openbare weg, en anderen dan weer niet. Als iedereen dat zou doen, blijft er voor de gewone burger geen parkleerplaatsje meer over, en kom jij er goed koop vanaf door geen garages te moeten bouwen..
IK ben ook een "gewone" burger en belastingbetaler.
Ben net nog verplicht geweest om een nieuwe bestelwagen te kopen door die kut emissiezone.
Me dunkt dat ik al kosten genoeg doe .
Ook daar is de wet weer niet voor iedereen, in mijn wijk mogen geen bestel of vrachtwagens parkeren
maar het staat er vol en ik heb nooit een agent weten optreden
Ik betaal bakken geld voor mijn garage en ben dus in orde, moet ik dan alle dagen bellen voor die overtreders ??
En neen, die remorken gaan daar niet bij, want die idiote opmerking verwacht ik ook nog

lohabra
Berichten: 1015

#23 , 15 mar 2017 09:32

Er werd hier reeds ten overvloede geargumenteerd op basis van reglementering en wetgeving dat jij misbruik maakt van openbare parkeerplaatsen om je aanhangwagens gratis te kunnen stallen.
Ik hoop dat indien deze zaak voor een rechtbank komt, jij een boete krijgt die je een zekere vorm van normenbesef en burgerzin kan bijbrengen.
Toon dat je een burger bent en betaal voor stallingskosten ipv er van uit te gaan dat de gemeenschap jouw akkefietjes moet bekostigen ...
Ik betaal genoeg stads, provincie en verkeersbelastingen om mijn voertuigen op de openbare weg te parkeren me dunkt.
Het is trouwens gewoon uw frustratie en geen antwoord op een terechte vraag van mij.
Die moeten we allemaal betalen, net als u.

Maar dat geeft u daarom nog hoegenaamd géén blanco vrijgeleide om verkeersregels te negeren. Eén van die regels is nu éénmaal dat een niet-aangekoppelde aanhangwagen niet langer dan 24 u op de openbare weg geparkeerd mag staan. Of u dat nu leuk vindt of niet.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#24 , 15 mar 2017 14:13

Er werd hier reeds ten overvloede geargumenteerd op basis van reglementering en wetgeving dat jij misbruik maakt van openbare parkeerplaatsen om je aanhangwagens gratis te kunnen stallen.
Ik hoop dat indien deze zaak voor een rechtbank komt, jij een boete krijgt die je een zekere vorm van normenbesef en burgerzin kan bijbrengen.
Toon dat je een burger bent en betaal voor stallingskosten ipv er van uit te gaan dat de gemeenschap jouw akkefietjes moet bekostigen ...
Ik betaal genoeg stads, provincie en verkeersbelastingen om mijn voertuigen op de openbare weg te parkeren me dunkt.
Het is trouwens gewoon uw frustratie en geen antwoord op een terechte vraag van mij.
Die moeten we allemaal betalen, net als u.

Maar dat geeft u daarom nog hoegenaamd géén blanco vrijgeleide om verkeersregels te negeren. Eén van die regels is nu éénmaal dat een niet-aangekoppelde aanhangwagen niet langer dan 24 u op de openbare weg geparkeerd mag staan. Of u dat nu leuk vindt of niet.
Ik vraag hier niet op een uitzondering van de wet.
IK vraag uitleg over de werkwijze en specifiek over het retentierecht.
Ook u komt gewoon uw frustratie spuien . ipv een gepast antwoord te geven.
Het zijn hier allemaal experten maar heb van niemand al een geargumenteerd en sluitend antwoord gekregen.
Zwijg dan toch gewoon

Meeboo
Berichten: 1488

#25 , 15 mar 2017 14:24

als hier iemand zijn frustratie komt spuwen....

het mag niet punt aan de lijn. niet voor anderen en ook niet voor u.

als u hier niet hoort wat u graag zou horen zou ik het inderdaad eens voor de rechter proberen

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#26 , 15 mar 2017 14:48

als hier iemand zijn frustratie komt spuwen....

het mag niet punt aan de lijn. niet voor anderen en ook niet voor u.

als u hier niet hoort wat u graag zou horen zou ik het inderdaad eens voor de rechter proberen
Ik hoor hier een hoop onzin, ook van u
Het gaat helemaal niet over wat mag en niet mag

Waar blijft het antwoord op mijn vraag ?
Hoe zit het met het retentierecht ??
Betaal ik ter plekke takelkosten of niet ??

LeenW
Berichten: 12836

#27 , 15 mar 2017 16:10

- Een takeldienst heeft geen retentierecht
- Men kan onmiddellijke betaling eisen

Voor de rest raad ik u aan een basis aan respect voor de forumgangers te tonen. Dit zijn vrijwilligers die u proberen te helpen. Als dat onvoldoende is voor u, kunt u steeds een advocaat raadplegen.

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#28 , 15 mar 2017 16:21

- Een takeldienst heeft geen retentierecht
- Men kan onmiddellijke betaling eisen

Voor de rest raad ik u aan een basis aan respect voor de forumgangers te tonen. Dit zijn vrijwilligers die u proberen te helpen. Als dat onvoldoende is voor u, kunt u steeds een advocaat raadplegen.
Dus ook hier weer een onduidelijk antwoord
ze hebben geen retentierecht maar mogen betaling eisen, dat is toch contradictorisch , niet ??
Ik heb alle respect voor alle forumgangers, maar niet voor onzin en frustraties, daar help je niemand mee, integendeel

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#29 , 15 mar 2017 16:23

Het hangt ervan af wie de opdrachtgever is:

De politie: in dat geval mag het niet. Als de takelaar de poort toch gesloten houdt, dan kan je hem met een aangetekend schrijven verwittigen dat je gaat procederen en dat je een schadevergoeding wil.
Let op: Sommige rechtbanken beschermen in de praktijk toch de takeldiensten.

Jijzelf: in dat geval geldt het retentierecht wel. De takeldienst houdt met recht en rede jouw wagen op zijn erf, tot je de betaling hebt uitgevoerd.

Er zijn wel enkele uitzonderingen:

http://www.lokalepolitie.be/5376/vragen ... eggesleept
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

lonestrangerone
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#30 , 15 mar 2017 16:44

Het hangt ervan af wie de opdrachtgever is:

De politie: in dat geval mag het niet. Als de takelaar de poort toch gesloten houdt, dan kan je hem met een aangetekend schrijven verwittigen dat je gaat procederen en dat je een schadevergoeding wil.
Let op: Sommige rechtbanken beschermen in de praktijk toch de takeldiensten.

Jijzelf: in dat geval geldt het retentierecht wel. De takeldienst houdt met recht en rede jouw wagen op zijn erf, tot je de betaling hebt uitgevoerd.

Er zijn wel enkele uitzonderingen:

http://www.lokalepolitie.be/5376/vragen ... eggesleept
In het tweede geval heb ik zelf een overeenkomst met de firma, klopt. In het eerste geval niet .
Die tekst heb ik voorgelegd op het politiekantoor van Antwerpen en daar zeggen ze dat de codex van de stad Antwerpen kan verschillen.
Tekst van Limburg geld niet in Antwerpen. En in Antwerpen is daar nergens tekst over te vinden; deden ook de moeite niet , heb zelf moeten zoeken.
Verder konden de agenten mij niet helpen, tipisch
Terug naar af dus

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”