Verkeersboete op oud adres

Ken c
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeersboete op oud adres

#1 , 10 mar 2017 12:32

Hallo iedereen,

Er is een verkeersboete voor mij aangekomen op mijn ouderlijk adres.

Zelf woon ik daar officieel al 5 jaar niet meer.

Is dit geen procedurefout? Wat zijn mijn rechten hierin?

Ten slotte kon het goed zijn dat ik met mijn ouders al jarenlang ruzie heb en mijn boete nooit ontvangen heb
(dit is gelukkig niet het geval).

mvg
Ken

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 10 mar 2017 12:41

Ben jij gedomicilieerd op uw huidig adres? Werd op uw inschrijvingsbewijs van uw wagen ook de adresverandering ingegeven?
Indien niet, staat uw nummerplaat nog steeds ingeschreven op uw ouderlijk adres.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 10 mar 2017 13:05

Is dit geen procedurefout? Wat zijn mijn rechten hierin?
Welke procedurefout:
Waar komt u verkeerbelasting toe, welk adres staat op u inschrijvingsbewijs.
Waar staat u domicilie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Ken c
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2017 14:22

Mijn domicilie, verkeersbelasting,... is allemaal op mijn huidige adres.
Ondertussen toch al enkele jaren...

TheJudge007
Berichten: 366

#5 , 10 mar 2017 14:57

Ik begrijp ergens niet hoe dat kan dat zoiets een procedurefout zou zijn. Betaal de boete niet en doe alsof uw neus bloed en wacht af. Wedden dat die vroeg of laat in uw eigen bus terechtkomt. Waarom sturen uw ouders die trouwens niet terug naar de afzender ?

Sianna
Berichten: 156

#6 , 10 mar 2017 16:06

Waarschijnlijk omdat dat brave mensen zijn?
Ik volg hier even mee, heb krak hetzelfde aan de hand. Adressen verzet - ook van de auto's - in juni 2016. Verkeersbelasting mooi op het correcte adres gekregen. Andere belastingen trouwens ook. Boete verleden week: hup, op het oud adres. Nieuwe eigenaars waren zo vriendelijk om ons te contacteren. Ik ben aan het mailen met DIV met de vraag wat er misgelopen is. Maar ik volg dus :)

Franciscus
Berichten: 38583

#7 , 10 mar 2017 17:42

En de politie haalt de gegevens van de nummerplaat indien niet ter plaatse tegengehouden van DIV
En indien tegengehouden van uw identiteitskaart en inschrijvingsboekje.
Dan zien ze direct dat er iets niet klopt ... en krijgt u een extra PV wegens wagen niet overgeschreven.
Beide adreswijzigingen gebeuren al jaren bij de gemeente en niet (meer) bij de politiediensten.

Sianna
Berichten: 156

#8 , 06 okt 2017 19:20

Even een update hier: Ik heb een aantal keren met het DIV moeten mailen, maar na anderhalve maand kreeg ik daar toch bevestiging dat de adressen in orde waren. Tot nu toe geen boetes meer gehad.
Twee maanden geleden nieuwe wagen gekocht: inschrijvingsbewijs ging volgens de verzekering toekomen op het oude adres. Ik ben diezelfde dag nog naar een DIV antenne gereden, waar ze mij effectief bevestigden dat alle gegevens waren aangepast én het inschrijvingsbewijs zou toekomen op het nieuwe adres. Dat is uiteindelijk ook gebeurd: adres correct op het inschrijvingsbewijs... Ik vraag me nog steeds af hoe de dame van de verzekering dan toch op het oude adres uitkwam en ik hoop dat de politie wél direct het correcte adres ziet.

Tybo
Berichten: 145

#9 , 07 okt 2017 14:17

Indien niet staande gehouden wordt het proces-verbaal normaliter gestuurd naar het adres dat de Politiediensten kunnen achterhalen via het Rerpertorium der Dienst Inschrijving Voertuigen (DIV).
Dus moet er toch wel iets verkeerds gegaan zijn bij deze dienst ...

FrederikC
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 11 okt 2017 08:47

Bij het "synchroon" lopen van overheidsdatabases loopt het soms wel eens fout. Zo heeft er jarenlang een fout in mijn rijksregister gestaan welke nochtans via verschillende kanalen correct doorgegeven werd. Deze fout heb ik zelf ontdekt bij het raadplegen van mijn eigen dossier bij het rijksregister. Er zijn echter overheidsdatabases welke informatie bevatten over jezelf, welke je niet kan (of mag) raadplegen (maar soms bij toeval kan ontdekken) waar foutieve informatie in staat, of gegevens nét niet in staan... Meestal betreft het "wijzigen van gegevens" en niet "toevoegen van nieuwe gegevens". Wellicht is een foutje in de synchronisatie bij jou het geval geweest bij het updaten van de verschillende databases.

Sianna
Berichten: 156

#11 , 11 okt 2017 20:42

Dan hoop ik bij deze dat het in orde is, maar ik vrees er een beetje voor. BIV rekening nog steeds niet gekregen en ik heb de auto reeds een maand... Morgen maar eens bellen.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 11 okt 2017 22:49

Politie heeft ook toegang tot het rijksregister.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

FrederikC
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#13 , 13 okt 2017 10:58

Politie heeft inderdaad toegang tot die gegevens.. maar als het daar verkeerd in staat/stond zoaks bij mij... nemen ze dat zo over, ook al zei jezelf iets anders

Franciscus
Berichten: 38583

#14 , 13 okt 2017 23:51

Politie moet de officiële gegevens gebruiken niet wat de mensen 'zeggen'.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”