openbaar ministerie tekent beroep aan tegen vonnis

jurgen72
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

openbaar ministerie tekent beroep aan tegen vonnis

#1 , 09 mar 2017 16:17

Het gaat om het volgende. Mijn zus is door het rood gereden en dat heeft ze ook toe. Ze is paar weken geleden voorgekomen bij de politierechter te Dendermonde en heeft een uitspraak gekregen van hem. Geen rijverbod en 350 euro boete omwille van het blanco strafblad. Vandaag valt er brief in dus bus dat het openbaar ministerie niet akkoord is met de straf en dat ze beroep aantekenen. Welke rechtbank gaat dit beroep nu behandelen en hoeveel meer gaat die boete zijn nu?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 09 mar 2017 16:40

de correctionele rechtbank (de correctionele afdeling van de rechtbank van eerste aanleg). zie ook hier

Hoeveel de boete dan zal bedragen hangt uiteraard af van de uitspraak van de rechtbank. Dat kan meer of minder zijn dan wat in de politierechtbank uitgesproken werd.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

giserke
Berichten: 2434

#3 , 09 mar 2017 17:49

de correctionele rechtbank (de correctionele afdeling van de rechtbank van eerste aanleg). zie ook hier

Hoeveel de boete dan zal bedragen hangt uiteraard af van de uitspraak van de rechtbank. Dat kan meer of minder zijn dan wat in de politierechtbank uitgesproken werd.
Rechtbank zal niet meer kunnen uitspreken dan voorzien in de wetgeving, dan je kan krijgen in de politierechtbank.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 10 mar 2017 00:16

A. BOETETARIEVEN (behalve snelheidsovertredingen)
Aard overtreding Onmiddellijke inning Minnelijke schikking Rechtbank Verval recht tot sturen
- Eerste graad € 55 € 65 € 80 tot € 2000 Neen
- Tweede graad € 110 € 120 € 160 tot € 2000 Facultatief
- Derde graad € 165 € 175 € 240 tot € 4000 Facultatief

Zoals u ziet kan het bedrag voor de rechtbank dus 'iets' hoger worden dan €375 .
+ gerechtskosten en €200 slachtofferfonds .
(Opdeciemen is nu 8) dus u zus zal max een veroordeling krijgen tot €500 x8.
Mogelijk is er dus wel iets meer dan blanco gekend over uw zus of beginnend bestuurder of meerdere inbreuken... wij hebben geen glazen bol.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”