rode kaart keuring, hersteld maar afspraak herkeuring kan pasbinnen 14 dagen

save
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

rode kaart keuring, hersteld maar afspraak herkeuring kan pasbinnen 14 dagen

#1 , 08 mar 2017 22:18

hallo,
vandaag rode kaart gekregen keuring : verboden in verkeer
code een en twee zaken code twee
code één is hersteld binnen het uur, en voor de codes twee zijn er zaken besteld.
nu had ik begrepen dat voor codes 2 je 14 dagen tijd geven
(tegenstaand code 1 :onmiddellijk uit verkeer)

daar code één zelf is hersteld( was enkel folie verwijderen vd achterlichten ) mag ik nu rijden met mijn wagen tot de volgende afspraak die pas binnen 14 dagen mogelijk is ? ik moet namelijk nr zelfde keuringstation die enkel op afspraak werkt
met dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2017 23:18

Neen, u hebt nog steeds geen geldig keuringsbewijs

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 09 mar 2017 11:55

Je schrijft "afspraak herkeuring kan pas binnen 14 dagen". Ik veronderstel dat dit je garagist is die pas binnen 14 dagen kan gaan. Je kan dan niet rijden tenzij je zelf naar het keuringsstation gaat:

Nu heb je een attest "verboden tot het verkeer". Je mag dus enkel naar je garagist rijden en naar het keuringsstation. Daar je de "code 1" in orde gebracht hebt kan je teruggaan naar de keuring. Je zal dan een "code 2" attest krijgen (als de code 1 problemen opgelost zijn) zodat je 14 dagen onbeperkt kan rijden vooraleer een 3e keer te gaan.

Zeker niet rijden met een "verboden tot het verkeer" keuringsattest. Bij ongeval serieuze miserie met je verzekering en met al die slimme nummerplaatherkenningscamera s plukken je zo uit het verkeer ;-)

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 mar 2017 13:21


ik moet namelijk nr zelfde keuringstation die enkel op afspraak werkt
met dank
Wist zelfs niet dat dit bestond, dat je enkel op afspraak kan gaan, hier waar ik woon kan je op afspraak en ook gewoon aanbieden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milo72
Berichten: 1016

#5 , 09 mar 2017 13:26

je MOET trouwens niet naar hetzelfde keuringsstation.

Als je een herkeuring wilt (sneller en goedkoper), dan wel. je kan evenwel ook naar een ander keuringsstation, waar ze een volledige keuring kunnen doen.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 09 mar 2017 14:01

Als je een herkeuring wilt (sneller en goedkoper), dan wel. je kan evenwel ook naar een ander keuringsstation, waar ze een volledige keuring kunnen doen.
Is dit zo? Ik dacht altijd dat bij een rode kaart, je sowieso voor een HERkeuring moest gaan naar, en dat je niet in een ander keuringsstation een normale keuring kan laten uitvoeren. Je moet voor een herkeuring immers naar hetzelfde station aangezien ze daar op de hoogte waren van de mankementen en ze dit in detail kunnen herbekijken. Als je zomaar naar een ander station kan gaan, is het een beetje "shoppen", want zoals algemeen geweten zit er geen lijn in het keurgedrag over verschillende stations héén...?

Maar bon, 'k weet er het fijne niet van. Nog nooit voor een herkeuring moeten gaan ;-).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Didymus
Berichten: 2061

#7 , 09 mar 2017 14:03

Toch mag het.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 09 mar 2017 15:37

Toch mag het.
Dacht dat dit enkel was wanneer je dan je wagen een volledige keuring laat doen, maar geen herkeuringen !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 09 mar 2017 15:50

Dat is dan ook wat Milo72 schreef.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 09 mar 2017 15:57

Met de kans dat je voor iets anders rood krijgt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

save
Topic Starter
Berichten: 23
Juridisch actief: Nee

#11 , 09 mar 2017 19:42

hallo, dank je voor de reacties :)
, op de rode kaart staat duidelijk dat ik verplicht ben om naar zelfde keuringsstation te gaan voor de herkeuring, daarbij heb je geen groen keuringsattest meer om je aan te bieden in een ander station.
Wij hebben idd zelf het probleem code 1 opgelost want was enkel folie op de achterlichten en vonden ze te donker.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 09 mar 2017 19:50

Wij hebben idd zelf het probleem code 1 opgelost want was enkel folie op de achterlichten en vonden ze te donker

.
Maar daar door is hij nog niet gekeurd.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Franciscus
Berichten: 38592

#13 , 09 mar 2017 21:10

Raar op het keuringsstation waar wij gaan - kunnen we zelfs direct terugkomen - bij dealer ook direct geregeld en van keuring de melding gekregen komt direct naar voorkant - biedt u daar eventjes aan en rij dan rond naar rij 4. Ik ben nog niet binnen moeten rijden en de inspecteur heeft het dan nog zelf helemaal in orde gebracht.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#14 , 09 mar 2017 23:23

hallo, dank je voor de reacties :)
, op de rode kaart staat duidelijk dat ik verplicht ben om naar zelfde keuringsstation te gaan voor de herkeuring, daarbij heb je geen groen keuringsattest meer om je aan te bieden in een ander station.
Wij hebben idd zelf het probleem code 1 opgelost want was enkel folie op de achterlichten en vonden ze te donker.
Voor een herkeuring moet je altijd naar keuringsstation gaan waar hij afgekeurd is.
Als je naar een ander keuringstation gaat, is het terug een volledige keuring en betaal je er ook voor, maar dan zal je een garagist moet laten gaan, omdat je met de rode kaart enkel tot aan het keuringstation mag rijden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#15 , 10 mar 2017 05:59

Welk Keuringsstation werkt enkel op afspraak?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”