Parkeerticket

Jerommeke
Topic Starter
Berichten: 78

Parkeerticket

#1 , 04 mar 2017 17:58

Afgelopen maandag kreeg ik een parkeerboete. (parkeerbelasting)
Helemaal terecht want ik had geen ticket genomen, zelfs als is het omdat ik er totaal niet bij stilgestaan heb om een ticket te halen.

Waar ik me aan stoor is dat het briefje/betalingsuitnodiging gewoon achter de ruitenwisser zit.
Te betalen binnen 5 werkdagen op rekeningnr..... met vermelding van......

Wat indien iemand dit briefje weg neemt, of het waait weg. ?
Je bent niet eens op de hoogte dat je een boete hebt.

Bij gebrek aan betaling van de verschuldigde belasting zal de verschuldigde som worden ingevorderd door deurwaarder.
Alle gerechtskosten vallen ten laste van de ingebreke zijnde partij.


Op zich is dit terecht, maar als je niet op de hoogte bent, vind ik dit een absurde manier van boete uitschrijven.
Is dit de normale manier?.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mar 2017 18:09

Wat indien iemand dit briefje weg neemt, of het waait weg. ?
Je bent niet eens op de hoogte dat je een boete hebt.
... of steekt het achter de ruitenwisser van zijn eigen verkeerd geparkeerde wagen, om de parkeerwachters te verschalken...
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jerommeke
Topic Starter
Berichten: 78

#3 , 04 mar 2017 18:12

Neen ik bedoel het boete ticket, dat word gewoon achter de ruitenwisser gestoken.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mar 2017 18:34

Neen ik bedoel het boete ticket, dat word gewoon achter de ruitenwisser gestoken.
Ik ook.
Je ziet dat iemand anders een boete gekregen heeft (ticket achter zijn ruitenwisser).
Je neemt het ticket en plaatst het achter je eigen ruitenwisser (van je verkeerd geparkeerde auto).
Parkeeragent komt langs, ziet je (verkeerd geparkeerde) auto staan: ah die heeft al een boete, ik moet er geen tweede schrijven.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Blaatpraat
Berichten: 3791

#5 , 05 mar 2017 09:57

Aangezien de uitschrijver de ontvangst hiervan niet kan verzekeren, kunnen ze geen extra kosten invorderen als je niet betaalt.
Ze mogen een deurwaarder sturen, maar deze kan niet meer doen dan de boete (ik vermoed zelfs: retributie, geen boete) nogmaals af te leveren zonder extra kosten.

Daarnaast: ik kan ook gemakkelijk een briefje maken, met mijn rekeningnummer, en dit achter uw ruitenwisser steken, nietwaar?

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 05 mar 2017 18:29

U zal een aanmaning krijgen.
Aan u om dan te bewijzen dat er geen parkeerticket achter uw ruitenwisser stak.
U kan dan steeds melden dat er geen ticket stak en dat u direct de retributie / belasting zal betalen.
Maar niet de maning gezien u geen weet had dat u moest betalen.
Of dat argument zal aangenomen worden... bij ons staan er borden aan het begin van de zone en staan er om de zoveel meters betaalmeters.
Men moet bijna blind zijn om ze niet te zien staan.

Jerommeke
Topic Starter
Berichten: 78

#7 , 05 mar 2017 23:35

U zal een aanmaning krijgen.
Dat is idd wat ik net gelezen heb op de website van de gemeente.
Dit verklaard dus alles als je geen papiertje onder de ruitenwisser vind. :)

Parkeerbelasting.
De parkeerders van het bovengronds parkeren moeten zich houden aan het belastingreglement.
Indien je een parkeerbelasting krijgt, moet je deze betalen in de parkeerwinkel of via overschrijving.
Als de parkeerbelasting niet betaald wordt, krijg je daarover per brief (het aanslagbiljet) een melding.
Je hebt hiervoor twee maanden de tijd. Als de parkeerbelasting niet betaald wordt, volgt een aangetekend schrijven.
De parkeerbelasting wordt dan €20 en dient binnen de vijf werkdagen betaald.
Bij niet betalen gaat het dossier naar de deurwaarder.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#8 , 06 mar 2017 11:04

Parkeeragent komt langs, ziet je (verkeerd geparkeerde) auto staan: ah die heeft al een boete, ik moet er geen tweede schrijven.
Dan heb je toch met een demente parkeeragent te doen, want in veel gevallen zijn ze verantwoordelijk voor een bepaalde zone op dat moment en weten ze zelf dus wel wie ze al beboet hebben en wie niet...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#9 , 06 mar 2017 11:18

Parkeeragent komt langs, ziet je (verkeerd geparkeerde) auto staan: ah die heeft al een boete, ik moet er geen tweede schrijven.
Dan heb je toch met een demente parkeeragent te doen, want in veel gevallen zijn ze verantwoordelijk voor een bepaalde zone op dat moment en weten ze zelf dus wel wie ze al beboet hebben en wie niet...
Plus de foto die ze genomen hebben.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#10 , 06 mar 2017 11:20

Parkeeragent komt langs, ziet je (verkeerd geparkeerde) auto staan: ah die heeft al een boete, ik moet er geen tweede schrijven.
Dan heb je toch met een demente parkeeragent te doen, want in veel gevallen zijn ze verantwoordelijk voor een bepaalde zone op dat moment en weten ze zelf dus wel wie ze al beboet hebben en wie niet...
Plus de foto die ze genomen hebben.
Ik heb ook mijn twijfels of het werkt.
Het is echter voldoende dat een autobestuurder-parkeerder denkt dat dit werkt, om je ticket te zien verdwijnen (en niet weten dat je een retributie wacht).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 06 mar 2017 13:39

Het is echter voldoende dat een autobestuurder-parkeerder denkt dat dit werkt, om je ticket te zien verdwijnen (en niet weten dat je een retributie wacht).
There you have a point...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”