Mogelijks grote verkeersovertreding

Laur
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Mogelijks grote verkeersovertreding

#1 , 03 mar 2017 17:28

Vandaag reed ik op een 2-vaksbaan waar je 90 km per uur mag rijden. Op het linker vak waren er werken, er stond een grote werkauto en er waren mensen bezig aan het werken. Heel dom, was ik hierdoor afgeleid. Ik zag net op het laatste ogenblik dat er een verkeerslicht was, maar het leek alsof deze niet aanlag, ik dacht door de werken.
Toen ik echter van achter de werkauto kwam zag ik dat de auto's op de 2 vakken in de andere richting wel voor het rood licht stonden. Nu ben ik bang en vrees ik ervoor dat ik doordat ik niet aandachtig was helemaal niet gezien heb dat mijn licht ook op rood stond. Dat ik met andere woorden dus dacht dat het verkeerslicht uitgeschakeld was maar dat dat in werkelijkheid misschien niet zo was.
Het lijkt me namelijk raar dat een rood licht in de ene richting afgelegd wordt door werken maar niet in de andere richting...

Nu ja, heel vaag verhaal natuurlijk, het ging ook allemaal zo snel. Maar nu ben ik verschrikkelijk bang dat ik dus een rood licht genegeerd heb. De boete tot daaraan toe, eigen schuld. Waarvoor ik echt verschrikkelijk bang voor ben is mijn rijbewijs... Ik heb mijn rijbewijs nog maar 1 jaar en enkele maanden.
Wanneer zou ik ongeveer een PV in de bus kunnen verwachten? Wordt er vaak gecontroleerd op door het rood rijden? En wat zou dit kunnen betekenen voor mijn rijbewijs, zal ik dat dan moeten opnieuw doen?

Ik weet dat ik snel op de zaken vooruit aan het lopen ben, het is helemaal niet zeker dat ik geflitst geweest ben of dergelijke maar het laat me echt niet los.

Bedankt voor de extra informatie!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jackrussell
Berichten: 701

#2 , 05 mar 2017 18:31

Waarom gaat u daar dan niet even kijken of er een camera staat? Dan weet u het meteen. Om door rood licht rijden vast te stellen, moet er daar wel een camera staan namelijk. Staat die er niet, dan lijkt de kans dat u hier een PV voor krijgt, verwaarloosbaar.

Stond die er wel, dan kan het zijn dat u geflitst bent. Zelfs dan is het niet eens zeker, maar kans is groot natuurlijk. Mijn PV's komen tegenwoordig in een week of 2 aan, maar daarmee niet gezegd natuurlijk dat dat altijd zo is.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”