Gas boete

xalan84
Topic Starter
Berichten: 27

Gas boete

#1 , 01 mar 2017 13:40

Hallo,

Enkele weken geleden heb ik thuis bezoek gehad van een deurwaarder m.b.t een gas boete (€55) uitgeschreven te 2170 Merksem voor foutief parkeren in januari 2016. Ondertussen was dit bedrag al opgelopen tot een kleine €250 met deurwaarder kosten.
Wij zijn officieel verhuisd op 30/11/2015. Verder werd er eind 2016 ook nog eens blijkbaar een aangetekend schrijven verstuurd naar ons oud adres. Ook deze uiteraard niet ontvangen. Allereerste kennisgeving die wij daadwerkelijk ontvangen hebben was dus begin februari 2017. Dit ook zo doorgegeven aan deurwaarden die ging horen bij hun client (Stad Antwerpen)

Vandaag krijg ik onderstaande mail:

"Ik verwijs naar uw email in bijlage.

Mijn cliënte, stad Antwerpen, meldt mij akkoord te gaan met het annuleren van de bijkomende administratieve kost tbv 15,00 euro.
Dit omdat u de aangetekende zending niet heeft ontvangen.

In bijlage zend ik u alsnog een overzicht van uw dossier.

Ik verzoek u vriendelijk het saldo tbv 69,45 euro te betalen uiterlijk 08/03/2017 op rekeningnummer xxxx
Indien u niet tijdig het openstaande saldo betaald, zal de uitvoeringsprocedure alsnog worden opgestart!

Hopende op een correcte regeling,"

Geen idee waarvan de 69,45€ komt. Tot op de dag van vandaag kan ik mij ook niet herinneren hoe wij deze boete gemaakt zouden kunnen hebben. Wij zijn van in de regio maar niet Merksem zelf en kan me absoluut niet herinneren daar geweest te zijn rond die periode (maar uiteraard is dit ondertussen ook al meer dan een jaar geleden dus ik kan fout zijn). Zit een beetje met een wrang gevoel want heb het gevoel dat ze mij kosten zijn aan het opleggen waar ik zelf niet aan kan doen.

Mvg,

Philippe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 01 mar 2017 14:09

Ik kan niet meer rekenen denk ik. Een bedrag van een kleine 250€, waarvan ze 15€ kwijtschelden, levert een saldo van 69,45€ ?

Als dit effectief het enige is dat nog betaald moet worden (niet verhoogd met bvb deurwaarderskosten en zo), en de kans bestaat dat u daar effectief geweest bent, zou ik persoonlijk het zekere voor het onzekere pakken, en betalen. Da's natuurlijk ook maar mijn persoonlijke mening. Ik weet ook niet meer 100% waar ik allemaal geweest ben een jaar geleden, toch niet wat betreft verplaatsingen "in de regio" zoals u het heet.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

xalan84
Topic Starter
Berichten: 27

#3 , 01 mar 2017 14:29

Hallo,

Ja ik kan inderdaad ook niet meer volgen qua berekening. Ik ben alleen wel van principe dat een boete die origineel €55 bedraagt, bij toegeven fout Stad Antwerpen nog altijd €55 zou moeten bedragen. Dat gaat mij hier niet om die €15 extra dat ze aanrekenen, maar om het feit dat ik het gevoel heb dat er ergens misbruik wordt gemaakt van mijn onwetendheid, vandaar dat ik hier eens kwam informeren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 02 mar 2017 00:59

Door welke dienst werd boete uitgeschreven?

xalan84
Topic Starter
Berichten: 27

#5 , 02 mar 2017 20:24

Hey

Deze werd uitgeschreven door een dienst genaamd Klantenteam GAS Parkeren (Stad Antwerpen) ondertekend door een Sanctionerend Ambtenaar. De overtreding zelf 'van het gemeentelijke poliereglement' werd dan weer door een andere persoon vastgesteld waarbij geen functie wordt vermeld.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 02 mar 2017 20:58

Staat op het Pv / administratief verslag kan politie - stadswachters - ander personeel van Stad Antwerpen of GAPA zijn geweest.
Maar het is de sanctionerende ambtenaar die idd de 'boete' oplegt.
Het is in feite dat verslag dat van belang is want daar staan plaats tijd gegevens wagen en vaststelling op.
In principe kan u daar inzage van krijgen maar nu zal dat wel (te) laat zijn.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”