Onterechte verkeersboete

leonidas19
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onterechte verkeersboete

#1 , 26 feb 2017 10:58

In november 2016 ontving ik een voorstel tot onmiddellijke inning voor verkeersovertredingen die ik zou begaan hebben op 26.10.16 te Leuven. (165 €) Op het tijdstip van de vaststellingen was ik aanwezig op mijn werk te Dadizele (West-Vlaanderen); Ik diende natuurlijk bezwaar in en voegde er een uitprint van mijn badgeregistratie van mijn werkgever bij.
Nu ontving ik een brief van de procureur des konings te Leuven dat hij van oordeel is dat er voldoende bezwaren zijn om mij te vervolgen voor de vastgestelde overtredingen.... In de brief staat dat ik vrij ben een advocaat te raadplegen om het dossier in te kijken of tegen betaling een afschrift te ontvangen.
Komt er op neer dat ik kosten moet maken voor overtredingen/vaststellingen waar ik niets mee te maken heb.
Hoe los ik dit het beste op ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 26 feb 2017 11:41

U moet niet bewijzen dat u daar niet was, maar dat uw auto daar niet was.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 26 feb 2017 15:12

vraag eens bij u verzekering of u recht heeft op rechtsbijstand van een advocaat, dan betaald de verzekering een advocaat naar keuze

de brief die u gekregen heeft is een standaard antwoord, naar uw antwoord word pas bekeken als u voor de politierechtbank word gedagvaard.

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#4 , 04 mar 2017 07:38

U moet niet bewijzen dat u daar niet was, maar dat uw auto daar niet was.
Klopt. Anders zal de repliek van de procureur natuurlijk luiden dat er evengoed iemand anders met die wagen op dat tijdstip gereden kan hebben en de overtreding wel degelijk begaan kan hebben.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”