snelheidsovertreding + 'ligne blanche'

kdesmet
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

snelheidsovertreding + 'ligne blanche'

#1 , 24 feb 2017 13:14

Ik werd onlangs opweg naar mijn werk aangehouden vanwege mijn snelheid en het voorbij steken van een auto over een volle witte lijn. En dit allemaal door dezelfde mobiele flitseenheid.
Ze zouden me dus geflitst hebben met 83 waar je 70 mag en tegelijkertijd hebben opgemerkt dat ik iemand voorbij stak over zon volle lijn.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat ik iemand voorbij zou steken over een volle lijn. Dat is niet mn stijl. Ik vroeg me dan ook af of ik hier iets aan kan doen?
> Voor de snelheidsovertreding hebben ze foto-bewijs en die betaal ik dan ook graag.
> Voor de volle lijn overtreding echter, weet ik zelfs niet of die correct is vast gesteld en ik zou hier graag bewijs van zien voor ik hier 165 euro voor neer tel.
Hebben jullie enig idee welke stappen ik kan ondernemen in deze situatie? Moet de politie dit kunnen bewijzen voor ze zo'n grote som mogen afdwingen?

Alvast bedankt voor jullie ervaringen/raad!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 24 feb 2017 13:23

Als u tijdig een PV hebt ontvangen waarin staat dat ze het vastgesteld hebben, is dat voldoende bewijs.

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 24 feb 2017 15:43

De plaats van overtreding staat toch vermeld ? Dus gewoon eens gaan kijken of er een witte lijn is (of op Google streetview kijken)

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”