onterecht ontvangen PV voor overtreding van de tweede graad

Yops
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

onterecht ontvangen PV voor overtreding van de tweede graad

#1 , 12 feb 2017 22:31

Beste juridische kenners,

op 18 januari 2017 werd ik door een anoniem voertuig van de federale wegpolitie opgemerkt op de R4 te Gent. Ik zou de snelheid van 190 km per uur aangehouden hebben over een afstand van 1400m waarna ik afremde voor een vaste flitspaal aan de verkeerslichten tot 90 km per uur en nadien mijn snelheid opnieuw opvoerde naar 190 km per uur over een afstand van 900m. de snelheid werd weerhouden op 180 km per uur en rekening houdend met de afwijking van hun snelheidsmeter VS die van mij kwam de snelheid op 170 km per uur neer. er werd dan nog een correctie van 6% boven de 100 km per uur toegepast, waardoor de definitieve snelheid op 159,8 km per uur uitkomt waar ik 90 km per uur mocht rijden.

Nu is het zo dat ik op die locatie niet ben geweest op dat moment. Echter mijn nummerplaat en het type voertuig klopt wel. in het PV spreekt men niet van mij staande te hebben gehouden, niettegenstaande mij men wel over een afstand van 2300m heeft gevolgd. is het niet zo dat men dit verplicht is bij dergelijke snelheden? ik reed volgens hen toch een 69km per uur (na correcties) te snel om dan onmiddellijk mijn rijbewijs in te vorderen.

Het PV komt dus aan op mijn naam en er wordt een aantal keren naar mij verwezen in zijn tekst. ergens midden in de tekst staat er dat het voertuig werd bestuurd door een vrouw... en ik ben een man.

kan er mij iemand raad geven over de te nemen stappen?

- binnen de hoeveel dagen moet het PV mij worden verzonden na een inbreuk?
- ik werd niet staande gehouden na een dergelijke overtreding
- ik ben op die locatie helemaal niet geweest
- ik word gedagvaard maar er zat zogezegd een vrouw achter het stuur volgens het PV

met vriendelijke groet,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 12 feb 2017 23:07

- Er is geen termijn, maar na 14 dagen verliest het PV wel zijn bijzondere bewijswaarde.
- Niet verplicht
- Kunt u dat aantonen?
- U zou dan moeten meedelen wie er wel achter het stuur zat.

Bon, zou niet de eerste keer zijn dat we hier te maken hebben met valse nummerplaten. Hetzelfde merk en type zou echter straf zijn. Iets van kleur vermeld in het pv?

Uw beste oplossing is aantonen dat uw voertuig daar niet was.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”