herstelonderzoek in mindering van de boete

do365nic
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

herstelonderzoek in mindering van de boete

#1 , 10 feb 2017 18:29

Beste,

Ik moest begin december voor de rechtbank verschijnen ivm rijden onder invloed.
Hierbij werd een boete uitgesproken, rijverbod van 3 maanden en 4 proeven (praktisch examen, theoretisch examen, medische- en psychologische proef).

Deze laatste 2 werden normaal in mindering gebracht van de boete (volgens het vonnis, waar ik zelf geen kopie van heb, maar wel aanwezig was bij de uistpraak ervan en dit staat ook zo beschreven in een brief van mijn advocaat achteraf)

Eergisteren ontving ik de boete en blijkt dit gewoon de volle mep te zijn en te betalen binnen de 15 dagen.
Ik zou denken dat die kosten van die proeven (431eur in totaal) normaal gezien al afgetrokken zouden zijn van de boete (200x6 + 81€ gerechtskosten + 150€ bijzonder fonds) die in totaal 1431.51€ bedraagt.
Is er hier nu iets fout gelopen? Of moet ik daarna die testen gewoon niet betalen? (Wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt.)

Ik zit namelijk op een zeer krap budget en die 431euro is echt belangrijk om de maand door te komen.
(Al weet ik wie zijn gat verbrand, moet op de blaren zitten, maar juist is juist.)

Mvg en hopend op een snel antwoord,

D.B.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding