Invoegen verkorte stippellijnen autostrade

BYY
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Invoegen verkorte stippellijnen autostrade

#1 , 06 feb 2017 09:38

Mag je invoegen op de wanneer er verkorte stippellijnen gemarkeerd staan?
Een politiewagen leek fotos te nemen van mijn wagen nadat ik invoegde, het verkeer was wel druk aan de linker zijde en moeilijk om in te voegen. Ik bleef doorrijden tot er plaats was om in te voegen en had mijn linker richtwijzers aan. De politiewagen reed achter mij en deed daarna net hetzelfde maar dan voor mij.

De exacte plaats was op de E19, richting Brussel
https://www.google.be/maps/place/Vilvoo ... d4.4257868

Er zijn eerst stippellijnen en daarna verkorte stippellijnen, ik kon pas veilig invoegen bij de verkorte stippellijnen, maar vraag me af of dit in overtreding is.

Mag ik ongerust zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
P-Stone
Berichten: 280

#2 , 08 feb 2017 21:42

Ik neem aan dat je van de Luchthavenlaan kwam, de E19 richting Antwerpen opgereden bent, en dan ingevoegd hebt ongeveer op de brug over de Heirbaan (wat je waarschijnlijk ter plaatse niet kan zien, maar wel op Google Maps) ?
Deze verkorte stippellijn duidt aan dat er binnenkort een doorlopende lijn komt. Je mag gerust over deze stippellijn om in te voegen. Ik denk dat je zelfs met de vrij recente regelgeving over "ritsen" verplicht bent -als het druk is- van pas hier in te voegen, en niet vroeger ter hoogte van de gewone stippellijn.
Werden er foto's genomen met een gewone camera (zoals jij en ik er waarschijnlijk ook één hebt), of was het een camera die gemonteerd was in of op de politiewagen ? In het laatste geval was het mogelijks een ANPR camera waarmee automatisch gecontroleerd wordt of jouw wagen ingeschreven, gekeurd en verzekerd is.
Dus volgens mij : niets aan de hand.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”