Ongeval mét alcoholcontrole

kiezel
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Ongeval mét alcoholcontrole

#1 , 05 feb 2017 14:11

Hallo iedereen,

Ik ben een paar dagen terug in slaap gevallen achter het stuur en heb hierbij een verkeersbord omvergereden en een muurtje geschampt.
De politie is er bij gekomen en ik heb positief geblazen (+1,6 promille).

Nu is het zo dat ik nog binnen de periode van 3 jaar van een voorwaardelijke geldboete en rijverbod voor een snelheidsovertreding.
Dit had enkel niets met alcohol te maken, dus mijn vraag is of hier al dan niet rekening mee wordt gehouden.

Bij voorbaat dank voor de reacties!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 05 feb 2017 14:54

Je hebt opnieuw een zware overtreding begaan met een ongeval tot gevolg binnen de uitvoering van een voorwaardelijke straf? Idd je zal de vorige straf volledig moeten uitdoen, + de gevolgen van de bijkomende veroordeling.
Dit laatste zal hoogstwaarschijnlijk zonder voorwaardelijke straf zijn wegens herhaling van onverantwoord rijgedrag.
Best een advocaat inschakelen want het ziet er niet goed uit voor U.

kiezel
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 feb 2017 07:54

De zaak van mijn snelheidsovertreding dateert van begin september 2014, dus nog binnen de drie jaar.
Ik vrees dus dat dit in rekening zal worden gebracht bij het uit te spreken vonnis.

Hebben jullie er soms een idee hoe lang het ongeveer zal duren voordat ik de aanvraag krijg voorde politierechtbank te verschijnen?
Ik zou namelijk eind april naar Canada vertrekken (tickets al geboekt) en heb daar absoluut mijn rijbewijs nodig..

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”