GAS-boete tijdens laden/lossen

Patrick8888
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

GAS-boete tijdens laden/lossen

#1 , 30 jan 2017 13:11

Ik kreeg een gasboete van de stad Antwerpen voor parkeren op een woonerf.
Ik stond inderdaad geparkeerd op dat woonerf en er waren geen toegelaten plaatsen vrij.
Ik stond er om wijn te leveren aan een restaurant op het woonerf. parkeerplaats in de omliggende straten is ook al zeer schaars en bovendien practisch niet haalbaar als je grote hoeveelheden wijn met een duiveltje moet vervoeren.
Ik heb de gasboete trachten aan te vechten o.a. gestaafd met een factuur van de levering + mailverkeer met het restaurant waaruit blijkt dat ik er geleverd heb. Ik heb er maximum 20' gestaan en bovendien staat op mijn wagen duidelijk en in grote letters en foto's reclame voor de wijnzaak.
Maar de sanctionerende ambtenaar weigert mijn argumentatie te aanvaarden en blijft de boete van 55€ eisen, o.m. stellend dat het laden/lossen niet bewezen is.
Wat kan ik nog doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rikderee
Berichten: 65

#2 , 30 jan 2017 15:00

In het vervolg beter dubbelparkeren en niet in een parkeervak gaan staan.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 30 jan 2017 15:00

normaal gezien aanvechten bij de politierechtbank, deze zal wel rekening houden met uw bewijzen

u mag u zelf verdedigen bij de politierechter, mogelijks komt de rechtsbijstand van uw verzekering tussen indien u een advocaat wenst

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 30 jan 2017 15:04

Ik ben niet akkoord dat een rechter zomaar meegaat in het verhaal van TS. Op zich bewijzen de mails en facturen enkel dat er die dag een levering heeft plaatsgevonden, dat is echter geen bewijs dat er niet geparkeerd werd. Vanaf dat bv. een bestelbon werd afgetekend, er een betaling werd gedaan of andere acties die niet strikt laden en lossen zijn, is het foutparkeren.

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 01 feb 2017 22:42

Klopt wat @LeenW schrijft.
U schrijft zelf al dat u parkeerde. Laden en lossen is laden en lossen van het ogenblik dat u de bestelbon laat tekenen parkeert u echter.
Op een woonerf mag men enkel parkeren op de aangegeven plaatsen.
Edoch laden en lossen of andere activiteiten mogen overal op een woonerf want is niet parkeren vb iemand die voor zijn huis de auto wast of inlaad geen enkel probleem.
Mijn inzien was u dus aan het parkeren en enkel het parkeren is geregeld op een woonerf.

http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... 2-art22bis

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”