Botsen tegen stilstaande auto

Zottee
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Botsen tegen stilstaande auto

#1 , 25 jan 2017 13:01

Beste

Ik ben daarstraks per ongeluk gebotst tegen een auto met mijn fiets.
De situatie was:
Ik reed dus door een straat waar er een enorme file was en ik reed aan de zijkant. Er stond een auto te wachten en ik stond ernaast want de doorgang was te smal, nu draait die auto en duwt de bestuurder een beetje op zijn gaspedaal waardoor ik met mijn stuur tegen zijn zijspiegel bots. Ik draaide mij om maar de chauffeur deed niks, ik ben dan wat verder gegaan en heb me even aan de kant gesteld maar de chauffeur stapt niet uit ofzo. Er was ook geen schade aan de spiegel of aan mijn fiets. Ik ben dan maar weggereden.

Ik wist helemaal niet wat te doen!
Kan er nu nog iets gebeuren ofzo?

Vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 25 jan 2017 13:36

Als ik het goed lees reed de wagen rechts van u en is die tegen u gebotst.
In feite is dat dan een aanrijding vluchtmisdrijf door een rijdende auto met bestuurder tegen een stilstaande bestuurde fiets?

Zottee
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2017 14:13

Ja hij reed vooruit waardoor ik niet meer weg kon en met mijn stuur tegen de zijspiegel met gebotst.

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 25 jan 2017 14:18

Als er geen schade is... Wat is het probleem dan precies?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 25 jan 2017 14:19

Ja hij reed vooruit waardoor ik niet meer weg kon en met mijn stuur tegen de zijspiegel met gebotst.
Dan was het geen stilstaande auto.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Zottee
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jan 2017 14:21

Wel ik weet het niet, kan er nog iets gebeuren? De chauffeur deed niks maar kan er dan nog een verhaal achter komen? Tenslotte ben ik wel verder gereden aangezien de chauffeur niks deed…

En nee hij stond niet stil toen ik botste maar hij stond wel stil toen ik daar aankwam en naar hem kwam staan. Ik denk dat hij per ongeluk het gaspedaal wat indrukte…

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 25 jan 2017 14:37

Wat u denkt doet er niet toe - Hij reed en u stond stil.
Is in principe aanrijding vluchtmisdrijf - geen van beide partijen heeft zich (kunnen) kenbaar maken aan andere.
Of er zichtbare schade is ...er kan onzichtbare schade zijn ..beide voertuigen hebben elkaar geraakt dus is het een aanrijding.

mjers
Berichten: 1788

#8 , 25 jan 2017 14:45

Het moet al een heel oneerlijk persoon zijn als hij naar de politie gaat en beweert dat u bent doorgereden na een aanrijding.

Als u werkelijk met zo'n persoon te maken hebt dan beweert u gewoon het omgekeerde... Aan hem om te bewijzen...

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”