Buiten witte lijnen op NMBSparking en verschillen in pv 's

Geert1978
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Buiten witte lijnen op NMBSparking en verschillen in pv 's

#1 , 23 jan 2017 16:40

Dag .
Vorige week stak er een kaartje van politie tienen achter de ruitenwisser waarop stond dat ik een inbreuk begaan had tegen artikel 77.5 (dit artikel omhelst het verven van de witte lijnen)
Een paar dagen later ontvang ik een pv met de volledige uitleg .
Dat ik buiten de lijnen stond geparkeerd (wat klopt )op NMBS parking . Dewelke eigendom is van NMBS .
Maar plots spreekt men dat ik een inbreuk bega tegen bord e3 . Hetwelke er niet staat .
En nu ? Betalen of spartelen ?
Wat lijkt jullie het beste ? Die 2 verschillende pv 's kan ik daarmee iets doen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 24 jan 2017 14:29

indien mogelijk, een link posten van op google streetview zodat mensen hier een beter beeld kunnen vormen van de situatie ter plaatse :)

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jan 2017 15:13

Wat lijkt jullie het beste ? Die 2 verschillende pv 's kan ik daarmee iets doen ?
Dat kaartje lijkt me geen PV. Enkel de brief is het PV. Als dat bord waarover sprake, er effectief niet staat, zou ik dit zo op het antwoordformulier zetten. Als het bord daar niet te vinden is, kan je ook niet veroordeeld worden voor dat feit.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 24 jan 2017 16:14

Wat lijkt jullie het beste ? Die 2 verschillende pv 's kan ik daarmee iets doen ?
Dat kaartje lijkt me geen PV. Enkel de brief is het PV. Als dat bord waarover sprake, er effectief niet staat, zou ik dit zo op het antwoordformulier zetten. Als het bord daar niet te vinden is, kan je ook niet veroordeeld worden voor dat feit.
Als je dat op het antwoord formulier zet, zal er acht uw gat onmiddellijk een bord worden geplaatst voor U naar de politierechtbank trekt. Probeer dat dan maar te bewijzen.

Eerst foto's maken, en enkel schrijven dat de PV niet klopt. Later op de rechtbank kan je dan uw konijn tevoorschijn toveren.

P-Stone
Berichten: 280

#5 , 24 jan 2017 18:53

Is er een kans dat er tijdelijke verkeersborden stonden, namelijk e3 (verboden stil te staan en te parkeren), omdat men op die dag nieuwe lijnen ging schilderen ? Zo zou ik het interpreteren... Misschien eens gaan kijken of de lijnen inderdaad recent geschilderd (herschilderd) zijn ?

Franciscus
Berichten: 38599

#6 , 24 jan 2017 23:27

Waar is de (denkbeeldige) rand van de rijbaan?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 25 jan 2017 16:10

Als je dat op het antwoord formulier zet, zal er acht uw gat onmiddellijk een bord worden geplaatst voor U naar de politierechtbank trekt. Probeer dat dan maar te bewijzen.
Echt een bord bijplaatsen gaan ze niet zomaar doen omdat jij bezwaar aantekent. Een bord dat van zijn paal gevallen is herstellen, of een boom snoeien die voor een bord gegroeid is, wel. Maar effectief een bord bijplaatsen waar er voordien geen stond, is een redelijk kostelijke affaire en kost meer dan wat de boete inhoudt.
Eerst foto's maken, en enkel schrijven dat de PV niet klopt. Later op de rechtbank kan je dan uw konijn tevoorschijn toveren.
Dit kan je natuurlijk wel altijd doen. Wel zeker zijn dat uw foto's effectief de héle buurt tonen en gedateerd zijn (krant van vandaag mee op de foto, bijvoorbeeld).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

giserke
Berichten: 2434

#8 , 25 jan 2017 16:53

Als je dat op het antwoord formulier zet, zal er acht uw gat onmiddellijk een bord worden geplaatst voor U naar de politierechtbank trekt. Probeer dat dan maar te bewijzen.
Echt een bord bijplaatsen gaan ze niet zomaar doen omdat jij bezwaar aantekent. Een bord dat van zijn paal gevallen is herstellen, of een boom snoeien die voor een bord gegroeid is, wel. Maar effectief een bord bijplaatsen waar er voordien geen stond, is een redelijk kostelijke affaire en kost meer dan wat de boete inhoudt.
Eerst foto's maken, en enkel schrijven dat de PV niet klopt. Later op de rechtbank kan je dan uw konijn tevoorschijn toveren.
Dit kan je natuurlijk wel altijd doen. Wel zeker zijn dat uw foto's effectief de héle buurt tonen en gedateerd zijn (krant van vandaag mee op de foto, bijvoorbeeld).
Veel kans dat ze die dag verschillende op de bon hebben gezwierd. Eventueel anderen al of niet weggesleept. Dan spreken we niet over 55 of 110€ maar rap over een paar duizend Euro voor de gemeente.
Dan loont het al eens de moeite om een bord die er feitelijk al moest staan, alsnog vlug te plaatsen.

Franciscus
Berichten: 38599

#9 , 27 jan 2017 01:06

Ik heb al foto's gezien in dossiers waar de paal met het parkeerverbod net niet mee op de foto werd gezet.
Politierechter kon er niet mee lachen - politie had ook een ganse reeks van foto's en nog veel belangrijker de gemeenteraadsbeslissing en het plan van plaatsing laten toevoegen.
Rekening was navenant.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”