Fietsongeval, na de feiten

LeenW
Berichten: 12824

Re: Fietsongeval, na de feiten

#16 , 02 feb 2017 14:05

vraag is of het een schikking was of een voorlopige schadevergoeding...
Inderdaad, maar TS schrijft

"De chauffeur stelde 200€ voor. Dat was de max zij kon/wilde betalen. Anders vroeg ze de verzekeraar in te stellen.
Ik had behoorlijk schrik dat ik niets zou krijgen, heb ik die 200€ aangenomen."

Mijn interpretatie is dit een schikking om het in der minne af te handelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Peulschil01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#17 , 02 feb 2017 15:08

Ja ik heb die aangenomen.
Waarom?
Ik wist toen nog niet dat de kosten zo zouden oplopen. En ook omdat ik schrik had dat ze niets zou geven.. Wat mij menselijk lijkt.

Als ze eerlijk is, dat zou ze het regelen. Ik zou haar die 200€ terugstorten. Maar het menselijke aspect is haar blijkbaar belangrijk.
Ik geef haar het voordeel door geen papieren in te vullen. Een goede daad is niet meer van deze tijd...
Wat mij het eerlijkst lijkt, ik ben aangereden en nu ga ik nog betalen voor die aanrijding.
Mijn knie is in behandeling, wat als die nog geopereerd moet worden...
Ik vind dat toch allemaal straf, gerechtigheid is het niet

Peulschil01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#18 , 04 feb 2017 01:40

ik heb een PV laten opmaken.
Ze snappen de situatie. Blijkbaar komt zoiets wel voor de politierechtbank.
Dat was niet meteen de bedoeling.
Maar met alle aspecten, hoop ik dat het menselijk aspect zal primeren...
Hoe dan ook, nogmaals ik wil niet profiteren, het was een zware klap en ze was 200% in fout..
Dus hoe of wat ... want er is hier niemand die een sluitend antwoord kan geven, dus lijkt mijn verhaal aannamelijk...

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#19 , 04 feb 2017 09:40

Hou ons op de hoogte!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#20 , 04 feb 2017 13:52

Ervan uitgaande dat de tegenpartij in fout is zal ze veroordeeld worden tot een boete en de gerechtskosten.
Stel u burgerlijke partij, dan zal de strafrechter ook een schadevergoeding voor u bepalen te betalen door de tegenpartij.
Of de tegenpartij daarvoor beroep kan doen op haar verzekering lijkt me niet zeker, vermits polissen meestal een max. termijn hanteren voor het aangeven van schadegevallen. Het is niet denkbeeldig dat de tegenpartij om deze reden zelf voor alle vergoedingen zal moeten opdraaien.

Het is spijtig dat u geen familiale verzekering hebt, want een advocaat is aangewezen voor de rechtsprocedure.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Peulschil01
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#21 , 04 feb 2017 20:29

...

Het is spijtig dat u geen familiale verzekering hebt, want een advocaat is aangewezen voor de rechtsprocedure.
inderdaad dat is zonde. Kan ik geen pro-deo opzoeken?
En ik ga mij laten verzekeren :) dat is nog een lesje ik geleerd heb

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”