Ongeval veroorzaakt geïntoxiceerd

overtreder
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ongeval veroorzaakt geïntoxiceerd

#1 , 06 jan 2017 09:32

Heb onlangs een heel stomme zet begaan.
Heb tegen een geparkeerde auto gereden, heb 0,87mg/l geblazen.
Ik weet sowieso dat dit rechtbank is en ik hard zal bestraft worden, ben ook beginnend bestuurder.

Had hieromtrent nog enkele vraagjes. Heb net de pro justitia ontvangen, maar nog niet de dagvaarding. Heeft het zin hiermee al naar de rechtsbijstand te gaan?

Verder vraag ik me af hoe het zit met de verzekering. De verzekering kan regres uitvoeren bij dronkenschap. Nu zie ik op mijn pv dat enkel deze bevindingen in mijn nadeel aangerkuist zijn:

zijn er uitwendige tekens van dronkenschap of soortgelijke toestand
[x] licht

Algemeen voorkomen:
[x] zware oogleden

Adem-alcoholgeur:
[x] in beperkte mate

Bijgevoegd zitten ook mijn testjes (dictee, rekensomemtjes) en op rechte lijn lopen/munt oprapen. Dit was allemaal geen probleem.
Wordt dit beschouwd als dronkenschap, of heb ik voor dit feit nog geluk?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jan 2017 09:44

Bijgevoegd zitten ook mijn testjes (dictee, rekensomemtjes).
Beetje off topic, maar zijn dit echt nog zaken die ze je laten doen? :shock: Ik heb zelf nog maar 2 keer moeten blazen in mijn leven, dus verder geen ervaring mee, maar ik weet wel dat mijn schrijf- en rekenvermogen nog altijd héél behoorlijk zijn als ik "meer dan genoeg" gedronken heb. Voor mij persoonlijk zijn dit soort proefjes dus totaal geen idicatie over het feit of ik al dan niet nog met de wagen zou mogen rijden. Ik zal een perfect dictee afleggen en vrij moeilijke wiskundige vergelijkingen kunnen oplossen op een moment dat ik wel niet meer in een wagen zou mogen stappen. Afin, 't was maar een bedenking...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

overtreder
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 jan 2017 09:47

Geen idee of het effectieve resultaat hier telt, waarschijnlijk dient dit ook om je reactie te zien, je handschrift? Geen idee

Reclame

overtreder
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 sep 2017 17:18

Vandaag mijn vonnis gekregen, post dit hier louter ter info voor mensen die op zoek zijn naar strafmaten.

Ik heb 200 euro boete, waarvan 100 euro met uitstel (dit maal 8 opdeciemen). Dan 200 euro bijdragen aan het slachtofferfonds. Verder mijn rijbewijs kwijt voor 1 maand en theorieproef opnieuw doen. Dat rijverbod werkt wel met terugwerkende kracht dus aangezien ik het 15 dagen kwijt was direct na mijn accident dien ik het maar 15 dagen in te leveren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 sep 2017 17:55

Je komt er goed vanaf, maar denk eraan de tweede keer zal het een andere uitspraak zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”