snelheidsovertreding snelweg

SvenH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

snelheidsovertreding snelweg

#1 , 05 jan 2017 21:56

Ik ben zo net geflitst geweest aan de werken in Herentals op de snelweg, ik reed 120 waar 70 is toegestaan. Dit is de eerste keer dat ik geflitst word en ik ben voor zo goed als alles aangewezen op mijn wagen. Tevens ben ik mijn vrouw rijles aan het geven en zou ik dit niet meer mogen als mijn rijbewijs eens is ingetrokken. Moet ik mij hiervoor zorgen maken of kan het mogelijk met een minnelijke schikking geklaard zijn?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 05 jan 2017 22:03

Heel in het kort - opgelet in de ene richting is het 70 en in de andere 50.

http://www.wegcode.be/boeteberekening

Heb 120 km/u als werkelijke snelheid genomen en die wordt nog gecorrigeerd.

Geeft als uitslag:
Rechtbank
60-3000€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)

SvenH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jan 2017 22:05

was in de richting van 70, kom ik ook uit maar was al iets trager dacht ik maar weet ik pas zeker als ik de boete krijg. Ik hoop gewoon dat ik niet tot bij de rechter moet.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3794

#4 , 06 jan 2017 08:49

Dat is 50km/h te snel, ofwel 43 na correctie.
Vanaf 40km/h te snel is het sowieso rechtbank, waarbij de rechter verplicht een verval van het recht tot sturen moet uitspreken.

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 06 jan 2017 08:58

met een beetje geluk val je er nog net onder, afwachten tot de pv in de bus valt

SvenH
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jan 2017 10:45

kan de rechter het verval tot sturen uitstellen tot een latere datum? En ik bedoel niet dit jaar maar ergens volgend jaar ofzo? Ben mijn vrouw aan het lesgeven en ben wegens tijdsnood en geldnood de enige die haar les kan geven, rijschool is geen optie(te duur en rare uren)

LeenW
Berichten: 12838

#7 , 06 jan 2017 10:51

U kan vragen om aanpassingen, bv. een dag per week nog met uw vrouw mogen rijden. Volgend jaar is geen realistische optie. Rechter hoeft hier ook niet op in te gaan.

Meeboo
Berichten: 1488

#8 , 06 jan 2017 11:30

goh tegen dat dat voorkomt ben je waarschijnlijk toch al een jaar verder :-) zo snel werken ze nu ook niet op het gerecht

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”