Opbrengst nagaan wanneer je afstand van voertuig hebt gedaan

Dracula
Topic Starter
Berichten: 5

Opbrengst nagaan wanneer je afstand van voertuig hebt gedaan

#1 , 22 dec 2016 13:43

Ruim tweetal jaar geleden is mijn wagen in beslaggenomen door de politie voor een verkeers
overtreding en had ik besloten afstand te doen van mijn wagen om zo (deels) de kosten te dekken
van de boete.

Nu kreeg ik onlangs een overschrijving in de bus met hierop het volledige bedrag van de
boete zonder reductie van de eventuele opbrengst van wagen waarvan ik afstand heb gedaan.

Navraag via de DIV website van het chassisnummer leerde me dat de wagen opnieuw in gebruik is
en is ingeschreven onder een nieuwe Nummerplaat dus veronderstel ik dat mijn toenmalige wagen
effectief verkocht is geweest,

Hoe kan ik nagaan of tot welke dienst moet ik me wenden om te weten te komen wat de opbrengst is
van mijn toenmallge wagen en waarom de opbrengst niet in rekening is gebracht met de boete ???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 22 dec 2016 14:49

U wagen is in beslag genomen en je hebt er afstand van gedaan, dan word u wagen eigendom van de staat.
U had hem dan zelf moeten verkopen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 22 dec 2016 15:46

Uw wagen werd u afgepakt, omdat je er niet mee deed wat is toegelaten. Dat heeft niets te maken met de boete, die je nu gekregen hebt.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”