Parkeerboetes

Karoline1
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Parkeerboetes

#1 , 17 dec 2016 17:40

Beste

Nu al de heisa hedendaags rond de flitsboetes, dat deze niet rechtsgeldig zouden zijn? Aangezien ze de info moeten verkrijgen via de Kruispuntbank van de Dienst voor Inschrijvingen van Voertuigen. Stel ik me de vraag of parkeerboetes hier onder dezelfde privéleges vallen?



Alvast bedankt voor de reactie.

gr
Karoline

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 17 dec 2016 17:43

Dat flitsboetes komen te vervallen, klopt helemaal niet. Intussen al een paar topics op deze site hierover.

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 dec 2016 18:09

Waar het over gaat is dat de politie de toestemming moet vragen aan de Privacycommissie om de databank van de DIV te raadplegen, en dat ze dat niet gedaan heeft.
Bedrijven die parkeerretributies uitschreven hadden jaren geleden hetzelfde probleem. Ik denk dat zij ondertussen wel die toelating vroegen.
Het probleem is er dus als de gegevens van de nummerplaat opgevraagd worden door iemand die geen toelating bekomen heeft van de Privacycommissie.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”