aanhangwagens

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

aanhangwagens

#1 , 08 jan 2008 12:52

Hallo,
Ik denk dat mijn vraagje misschien dom is maar ik wil zekerheid hebben vooraleer ik stappen onderneem.
Ik weet namelijk dat een aanhangwagen niet langer dan 24 uur voor uw deur mag staan, maar is dit ook zo voor een aanhangwagen om honden te vervoeren? Ik dacht misschien omdat dit volledig gesloten is dat dit wel mag blijven staan???

Dank bij voorbaat Mijn beste wensen voor 2008

Yvonna

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 08 jan 2008 13:02

Wegcode art. 27.6. De beperkte parkeertijd, bedoeld in art. 27.1. en art. 27.2. is niet van toepassing op de voertuigen die geparkeerd staan voor de inrij van eigendommen en waarvan het inschrijvingsteken van dit voertuig leesbaar op die inrij is aangebracht.

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#3 , 08 jan 2008 14:11

Wegcode art. 27.6. De beperkte parkeertijd, bedoeld in art. 27.1. en art. 27.2. is niet van toepassing op de voertuigen die geparkeerd staan voor de inrij van eigendommen en waarvan het inschrijvingsteken van dit voertuig leesbaar op die inrij is aangebracht.
Ik bedoelde niet voor mijn oprit.
Maar gewoon voor mijn deur langs de straatkant, wat dus voor een aanhangwagen men dus maar 24uur mag parkeren, en omdat ik twijfel voor een gesloten aanhangwagen voor honden stelde ik mijn vraag.
Het gaat ook niet over mijn aanhangwagen.
Maar ik moet met mijn auto naar een carwash gaan en onkosten maken omdat iemand voor mijn deur staat en nooit wegrijd met die aanhangwagen zodat ik nooit gelegenheid heb mijn wagen te kuisen.

Groetjes yvonna

Reclame

Beachcomber
Berichten: 572

#4 , 08 jan 2008 14:19

Heeft u die persoon al op de hoogte gebrach van het feit dat die in de weg staat?

Of de aanhangwagen open of gesloten is maakt niet uit. Een aanhangwagen is een aanhangwagen. Als deze voor uw deur staat mag ze inderdaad niet meer dan 24uur lang op die plaats staan.

Bel even naar uw wijkagent, die zal uw probleem in een handomdraai oplossen.

yvonna
Topic Starter
Berichten: 49
Locatie: Aalst

#5 , 08 jan 2008 15:53

Heeft u die persoon al op de hoogte gebrach van het feit dat die in de weg staat?

Of de aanhangwagen open of gesloten is maakt niet uit. Een aanhangwagen is een aanhangwagen. Als deze voor uw deur staat mag ze inderdaad niet meer dan 24uur lang op die plaats staan.

Bel even naar uw wijkagent, die zal uw probleem in een handomdraai oplossen.
Ja hoor ik heb het die man vriendelijk gevraagd maar hij zei ik zal hem een metertje opschuiven en het is o.k. Ik heb toen gezegd dit is niet zo. Maar nàdien stond hij daar weer voor 4 dagen voor mijn deur. Daardoor begon ik te twijfelen dat dit misschien mocht met een hondenaanhangwagen
Ik weet nu wat mij te doen staat

Vriendelijke dank voor uw raad Yvonna

wolf2
Berichten: 2071

#6 , 08 jan 2008 22:17

Manueel verplaatsen is onvoldoende.
De aanhangwagen (ongeacht model; ook een caravan) moet minstens aan een auto gehangen hebben en een blokje rond gereden hebben; elke keer om de max. 24 uur.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”