Misleidend kruispunt

bobbob
Topic Starter
Berichten: 26

Misleidend kruispunt

#1 , 12 dec 2016 23:02

Dicht bij mijn deur is er een kruispunt in de vorm van een T . google Earth : 50°46'40,22"N 4°00'51,75"O .De meeste mensen die van links-boven naar rechts-boven willen volgen gewoon het traject van het beton wegdek waardoor ze een heel stuk van het kruispunt afsnijden en dus niet uiterst rechts van de weg rijden . Dikwijls is er dan een konflikt met mensen die van onder,op het asfalt,naar links-boven willen en iemand in het midden van het kruispunt tegenkomen.Verder is er geen wegmarkering of verkeersborden.Zou hier een rond punt ,al dan niet op de grond geschilderd,hier niet nuttig zijn ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 dec 2016 07:42

ter info voor anderen: https://www.google.be/maps/@50.7779412, ... 312!8i6656

@bobbob: het criterium "nut" is afhankelijk van financiële middelen. Die moeten goed besteed worden aan de plaatsen waar er het meest een veiligheidsprobleem is. Dat is geen juridische discussie, dus ik vrees dat we je hier niet echt verder mee kunnen helpen.

Het is mss wel voor anderen interessant om na te gaan voor bobbob of zijn visie steek houdt: is er geen mogelijkse discussie door de "impliciete" wegmarkering die de betonplaten inhouden?

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 15 dec 2016 23:33

Het kruisen geschiedt rechts. ([url]v-http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /173-art15[/url]) Als dat correct gebeurt, geldt de voorrang rechts en is er geen probleem.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”