Parkeren voor een garagepoort

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

Parkeren voor een garagepoort

#1 , 09 dec 2016 11:32

Ik moets deze voormiddag even naar mijn huisdokter voor een onderzoek. Ik parkeerde me voor een dubbele garagepoort van een huis dat al minstens 1 jaar "te koop" staat. Op iedere poort plakten stickers: 1 x een blauwe afsleepsticker en dan minstens 3 doorstreepte P stickers. Geen nummerplaat te bekennen op geen enkel van beide poorten.
Toen ik terug aan mijn wagen kwam stond er iemand druk gesticulerend te bellen met zijn GSM, en hij vloog me bijna onmiddellijk aan toen hij me zag instappen. Het blk nl de eigenaar/verkoper te zijn van het betreffende huis. Hij haf juist naar de poltie gebeld om me te laten afslepen, en er zou een partouille onderweg zijn. Toen ik hem vroeg wat het probleem was zegde hij dat er kandidaat kopers kwamen voor een bezichtiging van de woning, en hij wou niet dat er een auto voor de poort stond. Toen ik hem vroeg of hij zijn wagen niet uit één van de garages kon rijden, zegde hij dat er geen wagen in de garages stonden. Toen ik er hem ook nog op wees dat er geen nummerplaten op zijn poorten hingen, begon hij te tieren en te roepen, en ben ik wijselijk in de wagen gestapt en vertrokken. Hij kon het dan maar zelf uitleggen aan de politie als die terplaatse zou zijn.
Maar nu wou ik voor mezelf toch graag weten of alleen die stickers (4 à 5 per poort) genoeg waren om niet voor die poort te mogen staan, terwijl er geen nummerplaat op hing.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 09 dec 2016 11:50

U mag niet voor die poort staan, maar de eigenaar, verkoper of bezoekers in principe ook niet.

Het speelt ook geen rol of de garage al dan niet actief als garage gebruikt wordt.

mjers
Berichten: 1788

#3 , 09 dec 2016 11:52

Verder is er dus ook geen bewijs dat u effectief voor die poort stond?

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#4 , 09 dec 2016 19:07

Ik moets deze voormiddag even naar mijn huisdokter voor een onderzoek. Ik parkeerde me voor een dubbele garagepoort van een huis dat al minstens 1 jaar "te koop" staat. Op iedere poort plakten stickers: 1 x een blauwe afsleepsticker en dan minstens 3 doorstreepte P stickers. Geen nummerplaat te bekennen op geen enkel van beide poorten.
Toen ik terug aan mijn wagen kwam stond er iemand druk gesticulerend te bellen met zijn GSM, en hij vloog me bijna onmiddellijk aan toen hij me zag instappen. Het blk nl de eigenaar/verkoper te zijn van het betreffende huis. Hij haf juist naar de poltie gebeld om me te laten afslepen, en er zou een partouille onderweg zijn. Toen ik hem vroeg wat het probleem was zegde hij dat er kandidaat kopers kwamen voor een bezichtiging van de woning, en hij wou niet dat er een auto voor de poort stond. Toen ik hem vroeg of hij zijn wagen niet uit één van de garages kon rijden, zegde hij dat er geen wagen in de garages stonden. Toen ik er hem ook nog op wees dat er geen nummerplaten op zijn poorten hingen, begon hij te tieren en te roepen, en ben ik wijselijk in de wagen gestapt en vertrokken. Hij kon het dan maar zelf uitleggen aan de politie als die terplaatse zou zijn.
Maar nu wou ik voor mezelf toch graag weten of alleen die stickers (4 à 5 per poort) genoeg waren om niet voor die poort te mogen staan, terwijl er geen nummerplaat op hing.
Ik neem aan dat die garagepoorten naar uiterlijke kenmerken herkenbaar en waarneembaar als inrij zijn ? Of er nu stickers hangen of niet, speelt geen rol. U mocht daar niet parkeren.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

mava105
Topic Starter
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 09 dec 2016 20:12

Poorten waren herkenbaar als garagepoort, maar gezien pand al meer dan 1 jaar leeg stond en het onkruid voor deze poorten bijna 50 cm hoog stond, was het duidelijk dat deze garages niet meer in gebruik waren, en er dus geen wagen instond. Daarom dacht ik dat het geen kwaad kon er even te parkeren. Verkoper maakte zich waarschijnlijk druk omdat kandidaat kopers geen foto van de gevel konden maken omdat mijn wager ervoor stond. Maar dan had hij beter even het hoge en dichte onkruid weggedaan. Nu was de onderste 50 cml van zijn pand ook niet fotografeerbaar :mrgreen: .

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”