bedrijf X plaats sticker op achterruit van vriendin haar auto

mogwai
Topic Starter
Berichten: 26

bedrijf X plaats sticker op achterruit van vriendin haar auto

#1 , 07 dec 2016 13:48

Afbeelding

dat papier is er niet van te krabben, gevaarlijk om mee te rijden.

konnen ze niet gewoon een papier onder de ruitenwisser schuiven??

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 07 dec 2016 13:56

Klacht indienen bij politie wegens vandalisme, zoiets kan echt niet.

mogwai
Topic Starter
Berichten: 26

#3 , 07 dec 2016 14:21

even ook zeggen dat ze haar daar parkeerde omdat er werken op de wegen waren & op tijd op haar lessen moest zijn. ze heeft er geen gewoonte van om op "bedrijf x" (een multinational in fastfood) te parkeren..

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 07 dec 2016 14:23

Foutparkeren geeft nog steeds geen vrijgeleide tot vandalisme.

mogwai
Topic Starter
Berichten: 26

#5 , 07 dec 2016 14:27

wat nu? passeren bij de politie? denk dat ze niet met zo'n sticker op haar achterruit zelf mag rijden tot daar... ?

en ja foutparkeren is fout. ze stond er 3 uur, maar blijft geen excuus om fout te gaan parkeren.

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 07 dec 2016 14:50

Bedrijf pakt het totaal fout aan.
Zij mag daar niet staan maar firma mag niet plakken en dat is idd een vorm van onbruikbaar maken of vandalisme.
Immobiliseren zonder kennisgeving van huishoudelijk reglement - moet uithangen aan begin begin privaat domein en voldoen aan voorwaarden - is dus ook zonder te voldoen aan de rechtsregels verboden.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... em#p246475
http://www.juridischforum.be/forum/view ... st#p368600

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 07 dec 2016 15:47

wat nu? passeren bij de politie?
Zeker en vast!!! Dit is vandalisme! Politie lacht hier niet mee. Eventueel ook de autoverzekering contacteren en vragen wat ze u adviseren. Firma zal moeten opdraaien voor de kosten om die sticker te verwijderen.
denk dat ze niet met zo'n sticker op haar achterruit zelf mag rijden tot daar... ?
Toch wel, hoor. Ik neem aan dat het zicht in haar zijspiegels nog wel normaal is? Dat is voldoende om te mogen rijden (anders zou er geen enkele gesloten camionette meer op de baan mogen).
en ja foutparkeren is fout. ze stond er 3 uur, maar blijft geen excuus om fout te gaan parkeren.
Kan goed zijn, maar zoals hierboven gezegd is het enige dat die firma in zo'n geval mag doen: de politie bellen. Het is dan aan de politie om te bepalen of de wagen al dan niet foutief geparkeerd stond. De firma is zwaar in de fout gegaan door het recht in eigen handen te nemen en de wagen te beschadigen.

Dus zeker klacht indienen bij de politie en hen vragen wat de volgende stappen zijn om uw schade vergoed te krijgen van die firma. Laat ons ook even weten hoe dit afloopt? Ik ben wel benieuwd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mogwai
Topic Starter
Berichten: 26

#8 , 07 dec 2016 21:01

er wordt klacht ingediend, ik hou op de hoogte in deze draad

zoals u kan zien op de foto is het materiaal dat ze gebruikten echt geen gewoon stickerpapier... onmogelijk af te krabben tenzij je krassen op je ruit wilt.

nu het is tegen onbekenden? ookal is het duidelijk van fastfood bedrijf "X" uit..

tijdelijke oplossing :p

Afbeelding

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 07 dec 2016 21:27

Is dat bedrijf een producent van lijmen?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

WP002
Berichten: 1479

#10 , 07 dec 2016 23:06

Vriendin mocht daar niet parkeren, maar wie dan ook mag zelf geen cowboy spelen en auto beschadigen. Ik weet niet of deze klacht zomaar tegen onbekenden moet geformuleerd worden, het lijkt me duidelijk dat er op zijn minst een vermoeden van betrokkenheid is door de fastfoodgigant in kwestie, want ze spreken van 'deze parking'. Directie aangetekend aanschrijven.

En voor de rest de zoekfunctie eens gebruiken want hier is voor zover ik me kan herinneren op dit topic al eens een soortgelijke klacht geweest.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#11 , 08 dec 2016 09:55

nu het is tegen onbekenden? ookal is het duidelijk van fastfood bedrijf "X" uit..
Zoals hierboven gezegd: niet tegen onbekenden, maar effectief tegen bedrijf X. Een AS naar de firma in kwestie met beschrijving van de feiten, melding dat u aangifte van vandalisme gedaan hebt (PV nummer meegeven), maar dat u bereid bent uw klacht in te trekken als de wagen volledig vergoed wordt (probeer een bestek te pakken te krijgen van een firma die deze sticker zou kunnen verwijderen, en voeg dit bestek toe aan de brief). Met wat geluk gaat het bedrijf hierop in, en krijgt de werknemer die het in zijn hoofd haalde deze stickers te plakken, ferm onder zijn voeten.

Nu nog niet meteen proberen (aangezien je nog niet vergoed bent voor de schade) maar een haardroger zou wel eens een oplossing kunnen zijn om de sticker te verwijderen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#12 , 08 dec 2016 13:48

maar een haardroger zou wel eens een oplossing kunnen zijn om de sticker te verwijderen...
Zou ik niet aanraden, ruit kan barsten.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#13 , 08 dec 2016 14:26

Zou ik niet aanraden, ruit kan barsten.
Uiteraard niet doen als de wagen een vriesnachtje buiten gestaan heeft, maar anders kan een autoruit best wat hebben, hoor. Je moet voor de aardigheid eens voelen hoe warm een achterruit wordt als de achterruit verwarming even aangestaan heeft (kan ook een optie zijn voor de TS).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#14 , 08 dec 2016 14:54

of als de zon er een hele dag opschijnt bij 35 graden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#15 , 08 dec 2016 14:58

of als de zon er een hele dag opschijnt bij 35 graden
Ook een optie als de TS geduld heeft to van de zomer ;). Maar in ieder geval: zolang de "schade" niet vergoed is, sticker erop laten hangen als bewijs.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”