Snelheidsovertreding zonder meting of geijkt voertuig

Boeteofniet?
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Snelheidsovertreding zonder meting of geijkt voertuig

#1 , 04 dec 2016 13:33

Hallo iedereen,


ik ben op de nacht 2/12- 3/12 aangehouden geweest. Het was toen verkeersveilige nacht.
Ik reed dus in de bebouwde kom en er waren lichten die op oranje sprongen maar kon niet meer op tijd remmen omdat ik wel wat sneller reed dan 50, ongeveer 65. daarnaast is er een parking waar blijkbaar toen politie op stond. maar ik had niets door dus reed verder. daarna was reed ik in de zone 70 en zag ik achter mij blauwe lichten maar echt ver, kon ze net zien.
Dus dacht niet meteen dat het voor mij was. dus ik reed gewoon door. wat verder aan het volgende kruispunt is er een flitspaal waar ik niet geflitst ben geweest. Maar ze kwamen dichter bij en bleek dat het voor mij was.
Ik kreeg te horen dat ik te snel reed maar een meting of een geijkt voertuig hadden ze niet dus mij beboeten ging niet. Mocht wel mee naar het kantoor :D.
Ik werd dus verhoort en kreeg het document: Categorie 2 - Verdachten van misdrijven waarvoor geen vrijheidsbenemende straf kan worden opgelegd.
Alles wat er in stond klopte wel behalve 1 iets niet. er stond in dat ze 160km/u moesten rijden en mij nauwelijks inhaalden.
ze kwamen van een parking waar hun voertuigen allemaal stil stonden? zaten dus ver achter. logisch dat ze snel moest rijden om mij in te halen?
Nu vraag ik mij af, welke straf kan mij worden opgelegd? want ze konden mij niet vertellen dat ik voor de rechter zou moeten komen of niet?


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 04 dec 2016 13:40

Hebt u reeds PV ontvangen? Zo nee, wacht daar eerst op.

Boeteofniet?
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2016 13:46

ja ik heb de PV al ontvangen op het kantoor zelf.
Dat is het document waar ik het over had.

Reclame

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2016 14:43

U zal een kopie van het verhoor ontvangen hebben en niet van het pv, anders kon je gewoon de overtreding aflezen.

Waarschijnlijk zal men u een proces-verbaal voor verkeersonveilig gedrag, onaangepaste snelheid en het negeren van de verkeerslichten opstellen

Boeteofniet?
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 dec 2016 16:28

Ja het zal inderdaad het kopie van verhoor geweest zijn.. Ik ken er niet veel van sorry..
Dus moet ik nu eerst wachten op het PV en hier dan terug komen?
Moesten die dingen er nu instaan dat je nu op somt, wat zou mijn bestraffing dan inhouden?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”