positieve drugscontrole

giserke
Berichten: 2434

Re: positieve drugscontrole

#31 , 02 mar 2017 17:03

Hoewel het uiterst dom is, en dat het niet uitmaakt welk soort beveiliging je uitvoert, je valt onder de wet Tobback.
Maar we moeten nu ook niet direct overdrijven zie mijn reactie #27

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#32 , 02 mar 2017 21:15

hallo Giserke ik heb je post gelezen en ga dit ook voorstEllen aan advocaat. ik ben in begeleiding en heb ondertussen ook al urine contrôles gedaan . ik zie mijn advocaat maandag dan is hij terug uit vakantie en ga er met over praten. zowiezo accepteer ik mijn straf en ga ik ook akkoord met alles wat de rechter me zou opleggen maar die register op mijn goed gedrag en zeden ga ik proberen dat de advocaat het eraf kan houden. alvas bedankt voor julie reacties ik weet dat ik in fout ben een straf verdien.. maar ik hoop ook dat de rechter dit in ziet en mij een tweede kans geeft voor mijn werk.
groetjes

giserke
Berichten: 2434

#33 , 04 mar 2017 02:23

Let wel dat dit een gunst is die de politierechter U kan geven.

Reclame

brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#34 , 03 apr 2017 16:02

heb ondertussen nieuws gehad
autonome probatiestraf van 1 jaar
dus mij laten begeleiden door een rapporterende drugscentra ( wat ik al deed voor de vonnis)
2 maanden rijverbod
het betalen van 1x de som van 25euro verhoogd met 70 opdeciemen en gebracht op 1x 200euro ter financiering van het fonds tot hulp van slachtoffers
en kosten van geding begroot op 242,61
heel postieve uitspraak voor mij er komt niets op mijn goed gedrag en zeden dus kan mijn werk behouden zonder problemen
ben ook al 4 maanden gestopt met blowen door deze speekseltest . ben er compleet vanaf
dus eigenlijk is het toch positief dat ik deze speekseltest heb gehad, ben van mijn probleem verlost en mijn portefeuille ademt ook terug.
Alvast bedankt voor de tips en de reacties de voorbije maanden
groetjes

Oude Belg
Berichten: 3192

#35 , 03 apr 2017 16:27

Veel succes in je "nieuwe" leven!
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

giserke
Berichten: 2434

#36 , 03 apr 2017 17:00

Beschouw het als een laatste waarschuwing. De volgende keer zal men niet zo 'mild' meer zijn. En ik vermoed uw werkgever ook niet...
Succes.

Tybo
Berichten: 145

#37 , 04 apr 2017 00:34

Ik wil U niet bang maken maar die veroordeling (probatiestraf, rijverbod, ...) zal toch wel op je 'strafblad' komen te staan.
En bij het opmaken van een attest van goed zedelijk gedrag houden ze ook wel rekening met het strafblad.

giserke
Berichten: 2434

#38 , 04 apr 2017 10:54

Ik wil U niet bang maken maar die veroordeling (probatiestraf, rijverbod, ...) zal toch wel op je 'strafblad' komen te staan.
En bij het opmaken van een attest van goed zedelijk gedrag houden ze ook wel rekening met het strafblad.
Als de politierechter in zijn uitspraak zegt dat het niet op het strafblad komt, dan komt het er niet op.

Franciscus
Berichten: 38596

#39 , 04 apr 2017 11:39

Elk vonnis wordt vermeld ook een probatiemaatregel.
Ook andere diensten krijgen die info.
Lijkt me normaal gelet op mogelijkheid van controle.
In onze zone worden personen met o.a. probatiemaatregelen op (on)regelmatige momenten gecontroleerd.
Wijkinspecteurs - recherche - alle soorten acties - speciaal controleteam en justitieassistenten enz
Deze controleren ook de VOV en de elektronische toezichten ( zowel van onderzoeksgerechten als van rechtbanken ten gronde en strafuitvoertingsrechtbanken).

Tybo
Berichten: 145

#40 , 04 apr 2017 13:24

Ik wil U niet bang maken maar die veroordeling (probatiestraf, rijverbod, ...) zal toch wel op je 'strafblad' komen te staan.
En bij het opmaken van een attest van goed zedelijk gedrag houden ze ook wel rekening met het strafblad.
Als de politierechter in zijn uitspraak zegt dat het niet op het strafblad komt, dan komt het er niet op.
Zelfs een rijverbod is een vonnis, dat MOET er zelfs op komen te staan.
Als politieambtenaar weet ik over wat ik spreek ....

brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#41 , 16 nov 2017 12:40

Hallo, ondertussen non steeds drugsfree en in probatie dus om de.x tijd controles uitvoeren... en als ik deze respecteer komt er doffice niets op mijn strafblad...
Heb wel een vraagje, heb nu na 9 maanden nog steeds geen rijverbod gehad. .. is dit normaal ! ? Heb contact gehad met mijn advocaat en die zij me dat het al lang moest zijn ingetrokken zijn.. heb de politierechtbank en locale politie gebeld maar blijlbaar nog steeds niets....
Hoelang na de uitspraak kan men nog mijn rijbewijs eventueel inhouden? Heb normaal gezien Bégin januari mijn 10jaar huwelijksfeest met vakantie buiten Europa dus ben ik wel wat bang dat ze gedurende die période gaan komen voor mijn rijbewijs... ik ben buiten Europa 3 weken...

Avast bedankt

Tybo
Berichten: 145

#42 , 16 nov 2017 19:02

Als je niet thuis bent dan kunnen ze je het (evt) rijverbod niet betekenen.
Indien betekend dan heb je 5d de tijd om je rijbewijs binnen te leveren op de Griffie van de PolRB die het vonnis uitgesproken heeft.


PS : zelfs al is het rijverbod nog niet betekend, de uitspraak (vonnis) terzake ivm het rijverbod komt dus wel degelijk op je strafblad te staan...
Als je je houdt aan de probatiemaatregelen dan ga je geen xtra straf (meer) krijgen.

Welke PolRB sprak de veroordeling uit ?

Franciscus
Berichten: 38596

#43 , 16 nov 2017 19:42

En zolang uw rijbewijs nog ingetrokken is mag u niet rijden.
Als u het hebt teruggekregen maar het vonnis is nog niet uitgevoerd ...dat kan wat staat er effectief in vonnis mogelijk enkel het OIRB rest voorwaardelijk.
Termijn tussen die 5de dag en het effectief binnenleveren wordt ook beschouwd als verboden te rijden ...dus in die periode rijden is gelijk aan rijden zonder rijbewijs.

brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#44 , 18 nov 2017 08:54

Hallo tibaut het was de politierechtbank van vilvoorde heb alle boetes al betaalt ( rechtbankskosten etc) ben al meerdere keren bij mijn justitieassistent ivm probatie langs geweest maar nog altijd geen agente aan de deur gehad of recommandé gekregen met aanmaning om rijbewijs af te geven. Vind dit wel heel lang duren. En wanneer vervalt dit eventueel? Heb al meerdere malen op aanraden van advokaat naar rechtbank gebeld en zij wisten van niets en raden mij aan om lokale politie te bellen maar die hebben ook niets ontvangen... tôt hoelang n'a veroordeling kunnen ze eventueel mijn rijbewijs komen ophalen ? Weet iemand dit?
Avast bedankt

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”