positieve drugscontrole

tira00
Berichten: 929

Re: positieve drugscontrole

#16 , 01 mar 2017 13:47

dus mijn baas kan mij buitenzetten voor dringende reden? Zal al een advocaat onder de arm nemen en ander werk zoeken...
In de bewakingssector is er een nultolerantie voor drugs (ook cannabis)
Waarschijnlijk weet je dat zelf ook.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 01 mar 2017 16:34

ik weet het niet mijn ik heb het aan mijn baas verteld die kon mij geen duidelijk aantwoord geven ik heb ook naar het ministerie van binnenlandse zaken van veiligheid en die konden mij ook geen antwoord geven.
Maar dit zou toch overdreven zijn geld boete een tijd je zonder rijbewijz en dan nog mijn werk verliezen en dat door een soft drugs? ??? dat is toch bepaalde families in de miserie zetten want voor ander werk te vinden met een positievé speekseltest op je goed gedrag en zeden .. begint er maar aan....

LeenW
Berichten: 12826

#18 , 01 mar 2017 16:38

Dat is niet noodzakelijk waar, er zijn genoeg "deftige" jobs waar u geen uittreksel strafregister moet voorleggen.

Reclame

brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#19 , 01 mar 2017 17:39

ik hoop het want zonder werk ga ik vlug in de problemen zitten. ik zal al hier en daar solliciteren indien mijn badge toch Word afgenomen heb ik misschien toch iets Anders achter de hand

eylis
Berichten: 8840

#20 , 01 mar 2017 17:45

maar het betrokken ministerie (ik geloof binnenandse zaken) zal volged jaar uw licensie om in de security te werken niet vernieuwen, vrees ik....

brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#21 , 01 mar 2017 20:02

ja dat is goed mogelijk maar het Is ook mogelijk dat hij meteen Word ingetrokken aan gezien mijn werk meldingsplicht heeft bij de ministerie.. ik heb mij overal al geprobeerd te informeren zelf het ministerie imv veiligheid kan mij geen antwoord geven.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 01 mar 2017 20:08

Er zijn inderdaad nog verschillende beroepen waar je niet meer aan den bak komt, zo als bij de lijn geraak je de eerste jaren niet meer aan den bak, ondanks ze veel werknemers zoeken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

tira00
Berichten: 929

#23 , 01 mar 2017 22:39

Je weet op voorhand als je in de bewaking begint dat drugs niet getolereerd worden (ja ook soft drugs).
Je wist goed waar je mee bezig was.
En dan een beetje zielig doen als je gepakt wordt....

brusselaar31
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#24 , 01 mar 2017 23:30

euh née ik wist dit niet ter info ik werk in de sector veiligheid ik ben operator in een alarmcentrale dit is geen bewaking geijk een beveiligingsagent of patrouileur ik zit gewoon achter een scherm en behandel oproepen of alarmen

Franciscus
Berichten: 38592

#25 , 02 mar 2017 01:20

U werkt in de veiligheid .... bij een controle nl uw strafblad + uw beroep kan leiden tot een onmiddellijke intrekking van uw badge.
Veiligheid en drugs gaan niet samen en niet alleen om reden van gebruik.

eylis
Berichten: 8840

#26 , 02 mar 2017 09:00

advies: misschien ook eens de beroepscursus voor veiligheidsmedewerkers grondig doornemen als je in die sector werkt. En ja, ook diegenen die in de alarmcentrale zitten moeten de regels kennen....

giserke
Berichten: 2434

#27 , 02 mar 2017 09:30

Ik ken iemand in het zelfde geval die geen vermelding heeft gekregen op zijn strafblad. Hij had wel direct na zijn betrapping hulp gezocht, waar hij regelmatig gecontroleerd werd op druggebruik.
Hij heeft hiervan een attest aan de politierechter kunnen voorleggen.
Een boete en een rijverbod zal je niet kunnen tegenhouden, maar een opschorting van vermelding in het strafregister is wel mogelijk wanneer het door uw advocaat grondig gemotiveerd wordt.
Het verschijnt dan wel op uw strafblad, maar is niet toegankelijk voor de administratieve overheden Art.594.
Enkel overheden belast met de uitvoering van opdrachten van de rechterlijke macht in strafzaken heeft toegang tot die gegevens.
Geen eerdere strafbare feiten en het volgen van begeleiding zal wel een primaire voorwaarde zijn hier voor.

giserke
Berichten: 2434

#28 , 02 mar 2017 12:01

Hoe haal je het in uw hoofd dergelijke smeerlapperij te gaan gebruiken met dergelijke job?
1 joint per dag 7/7 dat betekend dat je nooit negatief kunt testen op drugs, ook niet tijdens de werkuren.

Milo72
Berichten: 1016

#29 , 02 mar 2017 13:38

Giserke: het gaat over 1 GRAM per dag. Dat is, afhankelijk van hoeveel je er in draait, een 2-tal joints per dag.

Trouwens:
ik had 10 uur voor de contrôle een joint gerookt en eentje 4u voor de contrôle
Tenzij die controle 's morgens vroeg na een behoorlijk korte nachtrust plaatsvond, was dit ook al na de tweede joint van de dag.

En dan denken dat je rustig verder kan blijven werken in de beveiligingssector ??
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#30 , 02 mar 2017 15:46

euh née ik wist dit niet ter info ik werk in de sector veiligheid ik ben operator in een alarmcentrale dit is geen bewaking geijk een beveiligingsagent of patrouileur ik zit gewoon achter een scherm en behandel oproepen of alarmen
Tja, "het niet weten" is eigenlijk nooit een goed excuus. Eerlijkheidshalve: ik durf ook niet beweren dat ik de volledige inhoud van mij arbeidsreglement perfect ken of volledig gelezen heb, maar ik ga ook geen dingen doen die me mogelijk in problemen zouden kunnen brengen, los van of dit in het arbeidsreglement zou staan of niet: ik ga nooit dronken op het werk verschijnen, gebruik geen drugs, ga op tijd toekomen, mijn internettoegang of e-mail account niet misbruiken, etc...

Voor bepaalde zaken waar ik niet zeker van ben, zal ik het eerst opzoeken. Zo wist ik niet meteen hoe flexibel ik mijn middagpauze kon houden: is het bijvoorbeeld OK als ik na het eten, nog een een half uurtje boodschappen ging doen, en dan 's avonds een half uurtje langer werkte. Da's een reflectie die je moet maken, en dit vervolgens opzoeken, zodat je weet of dit al dan niet mag.

Zelfs al kende je de details niet van wat mocht of niet, ergens zou je toch ook de reflectie moeten gemaakt hebben: "Oei, als ik nu elke dag één of twee joints rook, zou ik daar voor mijn werk mee in de problemen kunnen komen of niet? Toch eens even opzoeken!"

Persoonlijk vind ik ook dat uw job verliezen, zeker gezien het feit dat je nu volledig clean bent, een zwaar gevolg is, maar that's life... Ik ken iemand die in collectieve schuldbemiddeling zit, omdat hij ontslagen werd door een dom conflict met zijn baas, en een aantal maanden geen loon had. Zwaar gevolg van iets onnozels als iemand "idioot" te noemen, maar het gevolg is er wel.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”