overdreven snelheid, procedurefout?

matthias789
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

overdreven snelheid, procedurefout?

#1 , 25 nov 2016 15:00

Ik heb een proces verbaal gekregen voor overdreven snelheid (123 waar de toegelaten snelheid 70 is)

Nu is dit proces verbaal opgemaakt op naam van mijn moeder terwijl ik al een 5 tal maanden houder ben van de kentekenplaten van de wagen in kwestie. Mijn vraag is nu of ik dit kan gebruiken voor mijn verdediging. Als dit al zo lang geleden officieel in orde is gebracht vraag ik me af of ik met die nalatigheid genoegen moet nemen. Zou hier een procedurefout van gemaakt kunnen worden of is het verloren moeite om hier een advocaat voor onder de arm te nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 nov 2016 15:33

Werd uw roze inschrijvingsbewijs ook aangepast bij de gemeente?
Is het dezelfde nummerplaat als van uw moeder, of heb je een ander nummer gekregen?

matthias789
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 nov 2016 15:41

Ja het roze inschrijvingsbewijs staat op mijn naam. En mijn moeder heeft een andere wagen alsook een andere nummerplaat.

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#4 , 25 nov 2016 16:51

Doet niets af aan het feit dat er iemand een overtreding heeft begaan; er valt enkel nog te discussiëren over wie, u of uw moeder (in de aanname dat de kabouterkes niet met uw bolide gaan joyriden zijn).

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 25 nov 2016 19:54

Als de nummerplaat nog het oud formaat heeft kan die niet overgenomen worden. Dit kan enkel voor platen in het nieuwe formaat (1-AAA-111)

De auto zal dus nog wel op uw moeder haar naam staan (want de nieuwe kentekenbewijzen zijn al 3-4 jaar niet meer roze maar groen en in twee delen). Zij zal (wat zeer onverstandig is) ook wel nog hoofdbestuurster zijn van uw auto om de dure polis van jonge bestuurder te ontwijken ... (met excuus als ze verstandig was en jij een dure jongerenpolis hebt)

Je moeder zal moeten declareren dat jij reed tenzij zij haar rijbewijs wil afgeven (meer dan 30 km te snel) ipv uw te zware voet te straffen.

Politierechter zal eens hartelijk lachen met uw fake argumentatie.

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 25 nov 2016 20:44

Werd uw roze inschrijvingsbewijs ook aangepast bij de gemeente?
Is het dezelfde nummerplaat als van uw moeder, of heb je een ander nummer gekregen?
Aanpassing bij de gemeente is voor adreswijzigingen. Overzetten auto op kind vereist herinschrijving weliswaar zonder keuring voor verkoop maar met betaling BIV. Dit loopt via een administratieve keuring waarbij ondermeer een geboorteakte moet voorgelegd worden en het keuringsstation je een ingevulde aanvraag tot inschrijving bezorgt waarmee je naar je verzekeraar trekt (en een dure jongerenverzekering te nemen hebt ...)

Auto zal dus nog op naam van de moeder staan.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”