vonnis nog niet betekend, wel al boete betalen ?

Wim V.C.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vonnis nog niet betekend, wel al boete betalen ?

#1 , 06 nov 2016 21:34

Beste,

Op 26/08/16 werd ik door de politierechtbank (Oudenaarde) veroordeelt tot een geldboete. Ikzelf was op die zitting aanwezig.
Dat vonnis is aan mij nog niet betekend geweest. Vorige week krijg ik echter een betalingsbericht van de FOD Financiën om die boete te betalen binnen de 15 dagen.

Is dit correct ? Moet een vonnis niet eerst betekend zijn vooraleer die boete geïnd kan worden ? Moet ik nu betalen of niet ?
Ik heb de neiging om niet te betalen, niet omdat ik de boete of de feiten betwist, maar het moet wel volgens de regels verlopen.

Graag advies hierover, en mijn oprechte dank bij voorbaat.

Wim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 06 nov 2016 21:50

Als je de veroordeling niet betwist (en dus niet in beroep gegaan bent) betaal dan gewoon. Bij mijn weten (en een eenmalige ervaring voor de sport ;-)) worden politierechtbankuitspraken niet betekend. Heb toen m n overschrijvingsformulier gekregen net voor de 3 jaar vervaltermijn en braaf betaald.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”