Onderbord

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

Re: Onderbord

#16 , 04 nov 2016 14:33

Als je u bezig hield met u teksten, in plaats van met de mijne dan zou je niets moeten rieken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#17 , 04 nov 2016 15:23

Ja had u eerst toestemming moeten vragen of ik die tekst van Inazuma, uit een ander forum hier mocht plaatsen.
Toeme toch wat ne stoemerik ben ik toch.
Dus concreet: u post tekst van Inazuma, zonder dit deftig te quoten, die ook nog eens van een ander forum komt, en ik moet dat allemaal maar kunnen rieken? Vreemde hersenkronkels heb jij, hoor. Sta me toe niet verder meer te reageren op uw onzin. Als je al teksten van op andere fora hier begint neer te poten om god weet welke reden, dan is het einde wel helemaal zoek, vrees ik... Daar nog verder op reageren is een beetje zinloos dan, niet?

Van mij moet je voor niets toestemming vragen, maar geef de mensen die hier raad vragen geen verkeerde info, want dat is wat je de laatste tijd wel héél erg veel doet. En als je daar dan op gewezen wordt, dan begint het circus pas echt (tot teksten van anderen op andere fora, hier posten, toe).
Een tip die ik toepas, is de volgende code opslaan als een bladwijzer, en op iedere pagina op JF uitvoeren:
javascript:$('a[class=username]').each(function() { if($(this).html() == 'sloeberken') { $(this).parent().parent().parent().parent().remove(); } } );
Helaas maar een halve oplossing, want buitenstaanders zien het nog steeds...

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#18 , 04 nov 2016 16:35

De zakelijke kant niet vergeten, hoe meer bezoekers en berichten hoe hoger de inkomsten
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Bisschop
Topic Starter
Berichten: 52

#19 , 05 nov 2016 12:40

Om even terug ter zake te komen, mijn case komt hier voor (stom van mij om niet aan google maps te denken :-) bij het posten)

https://www.google.be/maps/@50.9087588, ... 6656?hl=nl

En 200 meter verder opnieuw prijs

https://www.google.be/maps/@50.9105516, ... 6656?hl=nl

Dat je niet naar links mag afslaan is idd goed om te weten in laatste geval, omdat je de drukke gewestweg blokkeert bij het wachten voor tegenliggers.

P-Stone
Berichten: 280

#20 , 06 nov 2016 22:23

Puur de wegcode volgend, telt het voor beide borden, [...]
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /248-art65
65.2. De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een wit opschrift of symbool op een rechthoekig onderbord met blauwe achtergrond dat onder het teken bevestigd is.
Euhhh... Volgens mij staat er letterlijk dat het alleen voor het bord net boven het onderbord is. Niet voor alle borden boven het onderbord.
Misschien duidelijker als ik de aanvullende tekst weglaat :
65.2. De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een onderbord dat onder het teken bevestigd is.
Trouwens in het voorbeeld van Blaatpraat https://www.google.be/maps/@51.1977487, ... 312!8i6656 als dit onderbord voor ALLE borden boven het onderbord zou gelden, geldt het ook voor het voorrangsbord bovenaan. Bijgevolg zou deze weg voor vrachtwagens een voorrangsweg zijn, en voor personenwagens een weg met voorrang aan rechts. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling geweest zijn.

Tenslotte het 2de voorbeeld van Bisschop :
Als je op Googlemaps op het volgende kruispunt gaat kijken, zal je zien dat op de weg links een bord staat dat de toegang verbiedt aan wagens boven 3,5T (uitgezonderd plaatselijk verkeer), op de weg rechts staat een bord dat voor alle voertuigen de toegang verbiedt (opnieuw uitgezonderd plaatselijk verkeer). Dus het onderbord bij de twee borden vóór het kruispunt, slaat alleen op het bord net erboven, en verbiedt afslaan naar links voor voertuigen + 3,5T, en afslaan naar rechts is verboden voor alle voertuigen. (Alleen het bord uitgezonderd plaatselijk verkeer zou bij elk bord moeten staan, dus 2x).

lohabra
Berichten: 1015

#21 , 07 nov 2016 08:18

Interessante "case". Heb je een link naar google street view waar er zo'n situatie bestaat? Ik heb zoiets nog nooit opgemerkt, eigenlijk...
Hier bijvoorbeeld, het kruispunt van de Kleidallaan met de Helststraat

https://www.google.be/maps/@51.1403706, ... 312!8i6656 zicht vanop de Kleidallaan (komende van de A12)

https://www.google.be/maps/@51.1399876, ... 312!8i6656 zicht op de Helststraat in Aartselaar, waar een zone begint uitgezonderd plaatselijk verkeer ....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Bisschop
Topic Starter
Berichten: 52

#22 , 07 nov 2016 09:42

Wel vreemd dat voor mijn eerste voorbeeld het volgens de wegmarkeringen en -inrichting wel voorzien is om naar rechts af te slagen, je zou voor de Weggevoerdenstraat 1-richting verwachten. Maar da's dan misschien een erfenis van een vroegere verkeerssituatie..

https://www.google.be/maps/@50.9087588, ... 6656?hl=nl

Blaatpraat
Berichten: 3793

#23 , 07 nov 2016 10:53

Puur de wegcode volgend, telt het voor beide borden, [...]
http://www.wegcode.be/wetteksten/sectie ... /248-art65
65.2. De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een wit opschrift of symbool op een rechthoekig onderbord met blauwe achtergrond dat onder het teken bevestigd is.
Euhhh... Volgens mij staat er letterlijk dat het alleen voor het bord net boven het onderbord is. Niet voor alle borden boven het onderbord.
Misschien duidelijker als ik de aanvullende tekst weglaat :
65.2. De betekenis van een verkeersbord kan worden aangevuld, nader bepaald of beperkt door een onderbord dat onder het teken bevestigd is.
Zoals ik in mijn bericht zei: ik heb er de logica van Inazuma bij gequoted.
Deze is specialist in dit soort zaken.
"Onder het bord", telt ook voor 2 borden erboven, dit is nog steeds "onder het bord".
Trouwens in het voorbeeld van Blaatpraat https://www.google.be/maps/@51.1977487, ... 312!8i6656 als dit onderbord voor ALLE borden boven het onderbord zou gelden, geldt het ook voor het voorrangsbord bovenaan. Bijgevolg zou deze weg voor vrachtwagens een voorrangsweg zijn, en voor personenwagens een weg met voorrang aan rechts. Dat kan natuurlijk nooit de bedoeling geweest zijn.
Aangezien in de wegcode letterlijk staat voor welke borden onderborden tellen.
B9 (dat voorrangsbord) zit hier niet bij. Op vlak van de voorrang zijn dit B1, B3, B5, B7 en B15.
1 uitzondering waarbij het wel kan, is in samenwerking met dit bord:
Afbeelding
Dit is het enige onderbord dat telt met een B9.

lohabra
Berichten: 1015

#24 , 15 nov 2016 19:18

Puur de wegcode volgend, telt het voor beide borden, [...]
Duss .... puur de wegcode volgend, geldt dit onderbord voor beide borden volgens u ?

https://www.google.be/maps/@51.2261633, ... 6656?hl=nl

U kan mij dan ongetwijfeld deskundig uitleggen hoe snel voertuigen en slepen met een MTM van meer dan 3,5 ton mogen rijden vanaf deze verkeersborden : 70, of 90 ? Ik hou het alvast op 70.

Maar als u ervan overtuigd bent dat het onderbord voor de beide snelheidsborden geldt, zeg het dan maar .... ik leer altijd graag bij. Maar gelieve wél puur de wegcode te volgen in uw antwoord uiteraard ..... :roll:
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

j&m
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#25 , 27 dec 2016 19:53

Puur de wegcode volgend, telt het voor beide borden, [...]
Duss .... puur de wegcode volgend, geldt dit onderbord voor beide borden volgens u ?

https://www.google.be/maps/@51.2261633, ... 6656?hl=nl

U kan mij dan ongetwijfeld deskundig uitleggen hoe snel voertuigen en slepen met een MTM van meer dan 3,5 ton mogen rijden vanaf deze verkeersborden : 70, of 90 ? Ik hou het alvast op 70.

Maar als u ervan overtuigd bent dat het onderbord voor de beide snelheidsborden geldt, zeg het dan maar .... ik leer altijd graag bij. Maar gelieve wél puur de wegcode te volgen in uw antwoord uiteraard ..... :roll:
Ik zie nergens een wet die zegt dat het onderbord alleen op het onderste bord van toepassing is. Voertuigen met een MTM van minder dan 3,5 ton mogen dus 120, voor voertuigen met een MTM van meer da 3,5 ton is het een dubbeltje op z'n kant.

lohabra
Berichten: 1015

#26 , 03 jan 2017 18:15

Puur de wegcode volgend, telt het voor beide borden, [...]
Duss .... puur de wegcode volgend, geldt dit onderbord voor beide borden volgens u ?

https://www.google.be/maps/@51.2261633, ... 6656?hl=nl

U kan mij dan ongetwijfeld deskundig uitleggen hoe snel voertuigen en slepen met een MTM van meer dan 3,5 ton mogen rijden vanaf deze verkeersborden : 70, of 90 ? Ik hou het alvast op 70.

Maar als u ervan overtuigd bent dat het onderbord voor de beide snelheidsborden geldt, zeg het dan maar .... ik leer altijd graag bij. Maar gelieve wél puur de wegcode te volgen in uw antwoord uiteraard ..... :roll:
Ik zie nergens een wet die zegt dat het onderbord alleen op het onderste bord van toepassing is. Voertuigen met een MTM van minder dan 3,5 ton mogen dus 120, voor voertuigen met een MTM van meer da 3,5 ton is het een dubbeltje op z'n kant.
En ? Welke snelheid is het dan volgens u ? Puur de wegcode volgend, uiteraard .....
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”