Door rood licht met alcoholintoxicatie

Iedereenmaaktfouten
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Door rood licht met alcoholintoxicatie

#1 , 27 okt 2016 01:55

2 weken geleden had ik een feestje met vrienden, omdat ik te veel gedronken had, zou ik blijven slapen bij een vriend thuis. Rond half 3 ben ik te voet naar zijn appartement gegaan. Daar had ik ook mijn auto geparkeerd. Bij aankomst zag ik dqt mijn rechtervoorband plat was.
Na enkele keren zelf geprobeerd te hebben deze te vervangen (waar ik niet in slaagde) en daarbij een platte gsmbatterij... besloot ik om met de auto tot aan het cafe te rijden (amper 1,5 km verder) om daar hulp te vragen aan vrienden.
500 m van het appartement reed ik met mijn 4 pinkers op door het rode licht. Aangezien ik het kruispunt zeer goed ken en ook zeer goed uitkeek dacht ik dat dit voor 1x wel geen kwaad zou kunnen.

Dat was verkeerd gedacht natuurlijk.
De politie reed achter mij.
Dus pv voor door rood rijden en alcoholintoxicatie. (0,81 mg/l)
Eerste overtredingen en 6 jaar rijbewijs.
Grootste stommiteit ooit. Was mijn band niet plat geweest, was ik nooit ingestapt.

Aan wat mag ik mij verwachten?

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2016 16:31

2 weken geleden had ik een feestje met vrienden, omdat ik te veel gedronken had, zou ik blijven slapen bij een vriend thuis.
Verstandig!
Rond half 3 ben ik te voet naar zijn appartement gegaan. Daar had ik ook mijn auto geparkeerd. Bij aankomst zag ik dqt mijn rechtervoorband plat was.
Na enkele keren zelf geprobeerd te hebben deze te vervangen (waar ik niet in slaagde) en daarbij een platte gsmbatterij... besloot ik om met de auto tot aan het cafe te rijden (amper 1,5 km verder) om daar hulp te vragen aan vrienden.
Waarom in godsnaam kruip je in een wagen waar een band van plat staat als je teveel gedronken hebt??? Kon dit niet wachten tot de volgende ochtend (niet dat je dan zou mogen rijden hebben, maar bon.)
500 m van het appartement reed ik met mijn 4 pinkers op door het rode licht.
Met uw vier pinkers op? Zodat iedereen goed kan zien dat u door het rood rijdt? :shock:
Aangezien ik het kruispunt zeer goed ken en ook zeer goed uitkeek dacht ik dat dit voor 1x wel geen kwaad zou kunnen.
Heh???? Dus iemand die een kruispunt heel goed kent, mag volgens u daar wel eens door het rood rijden als hij goed uitkijkt? Wat voor een redenering is dat?
Dat was verkeerd gedacht natuurlijk.
Ja, en nog geen klein beejte!
De politie reed achter mij.
Dus pv voor door rood rijden en alcoholintoxicatie. (0,81 mg/l)
Da's 1,86 promille. Da's véél en véél te veel, hé.
Was mijn band niet plat geweest, was ik nooit ingestapt.
Wat voor een uitleg is dat nu weer? Gebruik dat soort argumenten niet voor de politierechtbank.
Aan wat mag ik mij verwachten?
Ik vrees aan het ergste. Tenzij je een héél, maar dan ook héél milde politierechter treft...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Iedereenmaaktfouten
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 okt 2016 00:30

Ik vroeg enkel om een inschatting/idee aan welke boete ik mag verwachten.
Aan uw mening heb ik geen behoefte.

Toch bedankt.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 31 okt 2016 16:43

Moeten blazen?
PV voor intoxicatie of dronken voeren.
Uit uw gedrag vermoedelijk (openbare)dronkenschap dus dronken sturen.
Wordt iets zwaarder gestraft.
Gezien al meer dan twee weken geleden wat staat in uw afschrift PV?

WP002
Berichten: 1479

#5 , 02 nov 2016 08:37

Rijden met een defect voertuig (band plat) zal u nog wat extra opleveren...

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 nov 2016 09:22

Ik vroeg enkel om een inschatting/idee aan welke boete ik mag verwachten.
Meer dan 1.6 promille alc. of meer dan 0,65 mg/l AOL:
* Rijbewijs: De onmiddellijke intrekking van het rijbewijs gedurende 15 dagen is een feit.
* Geldboete: Onmiddellijke inning of een minnelijke schikking is uitgesloten.
* Rechtbank? U wordt in elk geval gedagvaard. Er zal altijd een boete van 1200 €-12.000€ worden toegekend en een rijverbod (8 dagen tot 5 jaar).
Door rood rijden:
* Boete: 30 tot 500 euro
* Rijverbod is mogelijk
Onterecht gebruik 4 pinkers:
* boete: 55 EUR
Rijden met platte band:
* Geen idee
Combinatie van al het bovenstaande:
* Geen idee, maar het zal niet mals zijn...
Aan uw mening heb ik geen behoefte.
Niemand heeft behoefte aan uw rijgedrag, maar u doet het toch. Vandaar dat ik dus ook even mijn mening geef.

Goede raad: vertel het verhaal zoals u het hier verteld hebt voor de politierechtbank en neem dezelfde houding aan dan hier op het forum. Op die manier zal u een héél erg milde straf krijgen. Succes!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”