Antwoordbrief

Ruud87
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Antwoordbrief

#1 , 26 okt 2016 11:35

Beste,

Op 28.9 heb ik een PV met antwoordbrief in mijn bus gekregen voor een overtreding van overdreven snelheid ( 83KM/h in bebouwde kom (50)
Deze overtreding was Jodoigne gedaan dus de antwoordbrief was in het Frans.

Ik heb mijn naam ingevuld maar op de sectie voor de uitleg, heb ik geschreven dat ik graag een antwoordbrief in het Nederlands zou willen ontvangen om mij duidelijk te kunnen uitdrukken.

Die heb ik op 30.9 verzonden en nu heb ik nog steeds geen nieuwe antwoordbrief gehad.

Welke stappen zou ik nu best ondernemen? ( Politie zelf contacteren, advocaat nemen,...)?

dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 26 okt 2016 11:39

Ik dacht dat ze daar niet toe verplicht waren (taalwetgeving), maar niet 100% zeker.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2016 11:43

advocaat nemen,...?
Voor een snelheidsovertreding ????

Je bent nooit verplicht deze inlichtingsbrief op te sturen, je boete die komt er wel aan hoor !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 26 okt 2016 20:40

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 26 okt 2016 20:46

Correct - 99,99% gaat u geen Nederlandstalige brief krijgen.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”