Klopt, maar in geval van bv de verzekering, is er sprake van een overgangsperiode van 16 dagen waarin de oude wagen nog BA gedekt is (op vlak van verzekering is er dus hopelijk geen probleem). Ik had gehoopt dat er ook een dergelijke periode van toepassing was voor inschrijvingen met dezelfde plaat. Indien ik wettelijk in orde wil zijn moet ik maw nu de oude wagen laten staan met alle gevolgen vandien (ik werk snachts dus vervoer naar werk wordt al moeilijk)? Lijkt mij aangewezen dat ik de bewuste garage dan maar een vervangwagen laat verzorgen.Er kan maar 1 wagen aan een nummerplaat hangen (tenzij in geval van garagisten en dergelijke).
Dus uw oude wagen mag de openbare weg niet meer op, tenzij op een takelwagen, tenzij met een garagistenplaat.
Je betaalt immers geen belastingen meer voor die wagen (bij het betalen van de BIV van je nieuwe wagen, zul je een creditatie toegestuurd krijgen van je oude wagen, waarbij alles vanaf 1 oktober dit jaar terugbetaald wordt); je betaalt ook geen verzekering meer.
In orde, bedankt voor de informatie. Gezien bovenstaande anekdote neem ik best geen risicos en zorg ik voor vervangwagen.Inderdaad...
Ik ken iemand die ook een nieuwe wagen gekocht had.
Ingeschreven, verzekerd, alles geregeld vanaf een bepaalde datum.
Op die datum ging hij om 9u 's ochtends zijn nieuwe wagen gaan halen (verkoper hield zijn oude bij).
Tijdens de rit naar de verkoper controle, en politie deed lastig aangezien die nummerplaat niet bij die wagen hoorde.
Uitleg dat hij onderweg was naar zijn nieuwe wagen deed er niet aan toe, verdict was politierechtbank.
Ok, hij is uiteindelijk vrijgesproken over gans de lijn, omdat het tijdens de rit naar de verkoper was (verkoper is moeten komen getuigen, en ze hebben moeten bewijzen hoe laat de wagen verkocht was, en hoe lang de ritduur tussen de interventie en de verkoper was).
Mocht het voor een andere rit geweest, was het dus een andere zaak.