hoe krijg ik mijn ingetrokken rijbewijs terug?

fordjonathan
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

hoe krijg ik mijn ingetrokken rijbewijs terug?

#1 , 23 okt 2016 21:40

Ik heb ook rijverbod gekregen elke keer door een brommer dat te rap reed.heb nu al zo 7j rijverbod normaal nog 5j. 4j geleden heb ik genade gevraagd dite is afgewezen wat kan ik nog doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 okt 2016 08:55

elke keer door een brommer dat te rap reed.?
Die brommer kon daat niets aan doen. Het was jij die te snel reed :lol:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2016 10:43

7 jaar rijverbod voor een brommer die te rap reed? Ofwel heb je tientallen keren met een te snelle brommer gereden, of reed die brommer echt véél, en dan ook véél te hard. Voor één of twee keer betrapt worden op een brommertje dat 60 kan ipv 50, om maar iets te zeggen, krijg je geen 7 jaar rijverbod.

Om op uw vraag te antwoorden: inderdaad geduld hebben, en het niet in je hoofd halen om toch te gaan rijden zonder rijbewijs!
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

thomas_son
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 okt 2016 18:14

Je kan om 2 jaar een levenslang rijverbod herroepen. Dat weet ik. Maar een rijverbod van 12 jaar ???

thomas_son
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 okt 2016 18:17

En hoeveel keer kan je genade vragen ? 1x ?

Franciscus
Berichten: 38602

#6 , 24 okt 2016 19:30

Hoe gaat u dat herroepen ... kan u mij die wetgeving eens geven?

Meestal is dat gereden tijdens een lopend rijverbod - niet binnenbrengen van uw rijbewijs en toch rijden en als dat enkele malen gebeurd is dat te verklaren.
Ken zo'n zaak waarin betrokkene al 7 maal levenslang heeft gekregen. Bij zijn laatste inbreuk is voertuig ook met beslag gelegd en persoon zit nu al meer dan een jaar in de cel. Heeft nog 1,5 jaar te gaan.

thomas_son
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 okt 2016 20:54

Hoe gaat u dat herroepen ... kan u mij die wetgeving eens geven?

Meestal is dat gereden tijdens een lopend rijverbod - niet binnenbrengen van uw rijbewijs en toch rijden en als dat enkele malen gebeurd is dat te verklaren.
Ken zo'n zaak waarin betrokkene al 7 maal levenslang heeft gekregen. Bij zijn laatste inbreuk is voertuig ook met beslag gelegd en persoon zit nu al meer dan een jaar in de cel. Heeft nog 1,5 jaar te gaan.



http://m.nieuwsblad.be/cnt/9n3fb92o


" levenslang is relatief"

thomas_son
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#8 , 24 okt 2016 20:56

Zou ik ook om genade kunne vragen heb nog 1jr en 5maanden rijverbod lopen.

Franciscus
Berichten: 38602

#9 , 24 okt 2016 22:06

Dacht voor feiten onder de 5 jaar dat het wel ging ...dus wat TS heeft zijn consecutieve rijverboden dus wel mogelijk.
Langs de andere kant wordt eerherstel geweigerd omdat er nog een rijverbod is - persoon heeft nog nooit zijn 4 proeven terug afgelegd en dus werd eerherstel niet toegestaan.

Mogelijk was er in het aangehaald artikel toch een reden om dat idd om te zetten... maar ik vind nog steeds geen wettekst.
Mogelijk is die persoon ondertussen wel geslaagd in zijn medische testen en is dat de reden....

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 okt 2016 09:30

Zou ik ook om genade kunne vragen heb nog 1jr en 5maanden rijverbod lopen.
We kennen uw verhaal ondertussen. Gelieve geen topics van anderen te kapen om toch nog eens uw eigen problematiek aan te kaarten. :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

thomas_son
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#11 , 25 okt 2016 10:31

Zou ik ook om genade kunne vragen heb nog 1jr en 5maanden rijverbod lopen.
We kennen uw verhaal ondertussen. Gelieve geen topics van anderen te kapen om toch nog eens uw eigen problematiek aan te kaarten. :roll:
Als ik ergens te ver ga, zullen mijn berichten wel verwijderd worden, ik doe niets verkeerd met een vraag te stellen, en indien u zich niet geroepen voelt daarop te antwoorden, kunt ge u uzelf toch gewoon onthouden ? :roll:

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 25 okt 2016 14:00

Thomas_son, het is niet toegestaan op dit forum om topics van anderen te kapen. En dit is exact wat u hier doet.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

fordjonathan
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#13 , 28 okt 2016 10:44

Bij mij hetzelfde elke keer met de brommer blijven rijden een A klas. In totaal ook zo 12jaar heb genade gevraagd is afgekeurd.ze hebben mij wel gezegd als al de boetes betaald zijn dat MSN wel lukt met genade dan

LeenW
Berichten: 12840

#14 , 28 okt 2016 10:46

Bij mij hetzelfde elke keer met de brommer blijven rijden een A klas. In totaal ook zo 12jaar heb genade gevraagd is afgekeurd.ze hebben mij wel gezegd als al de boetes betaald zijn dat MSN wel lukt met genade dan
Ja uiteraard. U wil niet eens de gevolgen van uw daden dragen door de boetes te betalen, dan ga je nooit genade krijgen voor uw rijbewijs terug te krijgen.

thomas_son
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#15 , 28 okt 2016 17:08

Bij mij hetzelfde elke keer met de brommer blijven rijden een A klas. In totaal ook zo 12jaar heb genade gevraagd is afgekeurd.ze hebben mij wel gezegd als al de boetes betaald zijn dat MSN wel lukt met genade dan
Mocht je dan met brommer a klasse verder rijden ?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”