Parkeerverbod zonder signalisatie?

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Parkeerverbod zonder signalisatie?

#16 , 19 okt 2016 11:12

Ik heb vooral problemen met agenten die een machtsgeile attitude hebben.
Ook dat is subjectief. Veel mensen vinden dat een agent machtsgeil is omdat ze gewoon op de regels gewezen worden. Het is nu éénmaal de taak van agenten om mensen die overtredingen begaan terecht te wijzen. Jammer genoeg kunnen vandaag de dag veel mensen hier niet meer mee om, en is voor hen "terecht gewezen worden" synoniem als "onrechtvaardig behandeld worden / onbeschoft aangesproken worden / machtsgeile agenten."

Maar bon, da's een héél andere discussie natuurlijk...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#17 , 19 okt 2016 14:30

Meer ter info daniets anders:
Er is waar mijn dochter naar school gaat een situatie die hier wel op lijkt: de school heeft een hoofdingang, gelegen aan een parking (achter de kerk), waar het heel makkelijk is om weer op de (drukke hoofd-)weg te geraken.

Daarnaast heeft de school een tweede uitgang, die uitkomt in een wijk, met verschillende fietsroutes die langs daar vertrekken en de drukke hoofdweg vermijden. De afspraak die de school indertijd met de buurtbewoners van die wijk maakte, was dat de school er alles zou aan doen om te zorgen dat de achteruitgang niet zou leiden tot meer (auto)verkeer in de wijk, temeer omdat daarmee ook het nut (een veilige uitweg voor fietsertjes en voetgangers) tenietgedaan zou worden. Daarom wordt in de school iedereen gevraagd wordt om - indien met de auto - de hoofdingang te gebruiken.
Daarnaast (en nu wordt het echt gelijklopend) komt op de begin- en einduren van de school de wijkagent langs, en maant iedereen die daar parkeert aan om zijn wagen direct te verplaatsen, bvb naar een parking 300 meter verder. Auto's die er geparkeerd STAAN worden ongemoeid gelaten.

En ik moet zeggen, dat systeem werkt zeer goed... Maar ik kan verstaan dat het voor een nobele onbekende die daar toevallig moet zijn, zou kunnen overkomen als een "a la tete du client" beslissende wijkagent.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Gebruiker21
Topic Starter
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 20 okt 2016 09:33

Tja, maar ik denk niet dat je in zo'n situaties echt over willekeur bij de agenten kan spreken. Zij proberen de situatie aan de school gewoon veilig te houden door parkeerders aan te manen zich elders te zetten. Ik denk dus dat de opmerkingen die hier gegeven werden over comité P een beetje bij het haar getrokken worden. Maar ik denk dat we mogen besluiten dat:
1. Zonder signalisatie, reeds geparkeerde wagens niet kunnen beboet worden.
2. Dat een agent steeds mensen kan aanmanen elders te parkeren als ze het verkeer hinderen of het onveilig wordt voor fietsers / voetgangers, zelfs als de wagen reglementair zou geparkeerd staan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”