#17 , 19 okt 2016 14:30
Meer ter info daniets anders:
Er is waar mijn dochter naar school gaat een situatie die hier wel op lijkt: de school heeft een hoofdingang, gelegen aan een parking (achter de kerk), waar het heel makkelijk is om weer op de (drukke hoofd-)weg te geraken.
Daarnaast heeft de school een tweede uitgang, die uitkomt in een wijk, met verschillende fietsroutes die langs daar vertrekken en de drukke hoofdweg vermijden. De afspraak die de school indertijd met de buurtbewoners van die wijk maakte, was dat de school er alles zou aan doen om te zorgen dat de achteruitgang niet zou leiden tot meer (auto)verkeer in de wijk, temeer omdat daarmee ook het nut (een veilige uitweg voor fietsertjes en voetgangers) tenietgedaan zou worden. Daarom wordt in de school iedereen gevraagd wordt om - indien met de auto - de hoofdingang te gebruiken.
Daarnaast (en nu wordt het echt gelijklopend) komt op de begin- en einduren van de school de wijkagent langs, en maant iedereen die daar parkeert aan om zijn wagen direct te verplaatsen, bvb naar een parking 300 meter verder. Auto's die er geparkeerd STAAN worden ongemoeid gelaten.
En ik moet zeggen, dat systeem werkt zeer goed... Maar ik kan verstaan dat het voor een nobele onbekende die daar toevallig moet zijn, zou kunnen overkomen als een "a la tete du client" beslissende wijkagent.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand