Aanrijding en vluchtmisdrijf

Timme1980
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aanrijding en vluchtmisdrijf

#1 , 15 okt 2016 11:28

Geachte,

Ik zit met het volgende probleem donderdag avond ben ik met mijn neef en gezin een fritje gaan eten ieder met eigen wagen.
We zijn hier zelfs samen vertrokken van de parking om deze bij hem thuis op te eten ik reed voorop de parking af en neef met gezin achter me.
Volgende dag staat ineens de politie aan men deur om te verkondigden dat ik tegen een auto op parking ben gereden en weg ben gereden maar ik weet hier niets van en men neef reed achter me en vind dit ook maar raar aangezien deze achter me reed en niks heeft gezien aangezien ik wachte op hem en voort reed .
Heb dit ook verklaard aan de politie maar vraag me nu wel af wat gaat er gebeuren enzovoort aangezien ik dit niet gedaan heb en allesinds niets gevoeld heb

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 15 okt 2016 12:02

Als zowel jij als de tegenpartij bij jullie verhaal blijven, zal er waarschijnlijk een wedersamenstelling komen. Dan worden jullie allebei met auto naar het politiebureau ontboden en gaat de politie nagaan of de schade aan het geparkeerde voertuig door jouw auto veroorzaakt kan zijn.

Ik heb dat een keer meegemaakt: iemand reed met zijn achterkant in mijn deur en probeerde daarna weg te vluchten. Gelukkig was er file, dus ik kon de nummerplaat noteren. Nog gelukkiger stopte er een buschauffeur die het had zien gebeuren en zich als getuige opgaf.
Bij de reconstructie bleek de bumper van die mevrouw precies in de bluts in mijn deur te passen. Ze bleef volhouden dat ze niets had gevoeld, maar moest zich er dan bij neerleggen.

Misschien was het wel doorslaggevend dat er een getuige was en zou de politie zonder die buschauffeur niet de moeite van een wedersamenstelling hebben gedaan. Als er bij jou geen getuigen zijn (maar hoe komt men dan bij jou terecht?) zou het kunnen dat je er niks meer van hoort wegens niet te bewijzen.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 15 okt 2016 14:06

Auto al nagekeken op krassen?

Reclame

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#4 , 15 okt 2016 19:14

Als zowel jij als de tegenpartij bij jullie verhaal blijven, zal er waarschijnlijk een wedersamenstelling komen. Dan worden jullie allebei met auto naar het politiebureau ontboden en gaat de politie nagaan of de schade aan het geparkeerde voertuig door jouw auto veroorzaakt kan zijn.
Hebt u ervaring dat dit zo gebeurd?
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”