politie komt niet langs

fredje155
Topic Starter
Berichten: 18

politie komt niet langs

#1 , 15 okt 2016 00:34

Daar er voor onze op/afrit van het appartementsgebouw (gelegen aan zéér drukke baan) steeds voertuigen geparkeerd staan op de berm is het zeer gevaarlijk om de rijbaan over te steken en moeten we al over het fietspad rijden om vrij zicht op de baan te kunnen krijgen (het betreft hier een 10 tal wagens van het appartementsgebouw die dit gevaarlijk manneuver dagelijks moeten uitvoeren!)
Nu was ik van plan op 4 oktober naar het gemeentehuis te gaan om dit probleem aan te willen klaren,en toevallig kwamen er daar twee agenten buiten waar aan ik dit probleem uitlegde,spijtig hadden ze geen tijd om even te komen zien(afstand tot thuis ongeveer 400meter),ze zouden dit melden aan de wijkagent.
Een week later nog steeds geen wijkagent gezien,dan maar zelf naar het politiebureau gereden om te vragen wanneer deze wijkagent eindelijk eens ging langs komen,wijkagent was niet aanwezig maar ze zouden hem wel langs sturen en vroegen zelfs mijn gsm nummer.
Nu zijn we al de 15de en nog steeds niemand gezien !......... van machteloosheid gesproken!
Het enige wat ik vraag is een mogelijke oplossing en niet voor mij alleen,om veilig de baan op te kunnen rijden zonder een fietser omver te rijden of in botsing te komen met andere voertuigen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
fredje155
Topic Starter
Berichten: 18

#2 , 15 okt 2016 00:44

Op de laatste foto kan je zien dat ik reeds met de snuit van mijn wagen reeds op het fietspad sta en nog geen vrij zicht heb op het aankomend verkeer

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 okt 2016 07:20

Ik zie het probleem niet. U hebt een uitrit die vermoedelijk 7 meter breed is (op basis van fietsmarkeringen). Dan kan u zich toch perfect schuin plaatsen zodat u een heel goed zicht hebt op de rijweg?

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 15 okt 2016 09:35

Niets weerhoud de VME van uw gebouw ervan aan de overzijde van de straat een bolle verkeersspiegel te plaatsen (mits toestemming gemeente)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#5 , 15 okt 2016 10:08

Is dit in de bebouwde kom, daar mag je niet parkeren op de verhoogde berm.
Stuur anders eens een mail naar de bevoegde schepen van u gemeente/stad.
Best in de toekomt de nummerplaat op u foto onzichtbaar maken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 15 okt 2016 12:16

Best in de toekomt de nummerplaat op u foto onzichtbaar maken.
Laatste foto ook en niet enkel de middelste.

fredje155
Topic Starter
Berichten: 18

#7 , 15 okt 2016 12:34

sorry,ik had voor de laatste foto de verkeerde gepost

KrisP
Berichten: 145

#8 , 16 okt 2016 08:45

Is dat strookje grond openbaar of privaat?

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”