Dagvaarding politierechtbank

gdm2
Topic Starter
Berichten: 80

Dagvaarding politierechtbank

#1 , 26 sep 2016 20:45

Heden een dagvaarding voor de politierechtbank ontvangen voor een snelheidsovertreding van 3km/u waar 50km toegelaten is (boete €50)
Ik had bezwaar (aangetekend) ingediend bij de procureur en antwoord gekregen dat ik in Tongeren de foto en het ijkverslag kon inkijken.
Dat was me geen €50 waard en betaalde de boete waarvan bankbewijs.
Kan ik dit met de griffier of deurwaarder overleggen opdat dit niet zou voorkoen want ik wil niet voor de kosten van de deurwaarder opdraaien omdat ik in rechte ben.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 26 sep 2016 21:02

Nee dat kan je niet.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

gdm2
Topic Starter
Berichten: 80

#3 , 28 sep 2016 08:55

Kan ik de kosten van de deurwaarder terugvorderen op de zitting en loonverlies ?
Ik heb nooit een aanmaning of dergelijke gekregen.

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 28 sep 2016 09:14

Als je in rechte bent, zal je de kosten van de deurwaarder (dagvaarding) niet moeten betalen. Als je echter fout bent, zal je die wel moeten betalen en kan je die niet terugvorderen.

Men is niet verplicht je een minnelijke schikking voor te stellen, men kan je direct dagvaarden.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 28 sep 2016 09:16

Een aanmaning waarvoor? Door bezwaar aan te tekenen heeft u de onmiddellijke inning automatisch geweigerd. Als het parket heeft beslist om u te dagvaarden kan u daar niks meer tegen beginnen.
"sowieso" schrijf je zo.

lohabra
Berichten: 1015

#6 , 28 sep 2016 11:53

Men is niet verplicht je een minnelijke schikking voor te stellen, men kan je direct dagvaarden.
Blijkbaar heeft het parket hem dat wél voorgesteld, maar heeft topicstarter aanvankelijk bezwaar aangetekend bij de procureur, en pas nadien alsnog voldaan aan die MS. En doordat hij bezwaar ingediend heeft, heeft het parket de zaak blijkbaar voor de rechter gebracht.

Het éne heeft het andere blijkbaar gekruist
Heden een dagvaarding voor de politierechtbank ontvangen voor een snelheidsovertreding van 3km/u waar 50km toegelaten is (boete €50)
Ik had bezwaar (aangetekend) ingediend bij de procureur en antwoord gekregen dat ik in Tongeren de foto en het ijkverslag kon inkijken.
Dat was me geen €50 waard en betaalde de boete waarvan bankbewijs.
Kan ik dit met de griffier of deurwaarder overleggen opdat dit niet zou voorkoen want ik wil niet voor de kosten van de deurwaarder opdraaien omdat ik in rechte ben.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”