Gereden zonder keuring en oproep rechtbank

Verhagen
Topic Starter
Berichten: 16

Gereden zonder keuring en oproep rechtbank

#1 , 23 sep 2016 02:28

Over 1 week moet ik verschijnen voor de rechtbank met betrekking tot het rijden zonder technische keuring.
Vastgesteld door camera's langs de weg met automatische nummerplaat herkenning.

Vermoedelijk is de controle geïnitieerd door toedoen van de buren na een conflict met hun.
Echter dit valt niet te bewijzen en doet niks af aan het feit.

keuring was meer dan 1 jaar verstreken.

De auto is inmiddels bij de keuring geweest en afgekeurd door een lekke uitlaat en te brede banden.
(zaten blijkbaar velgen op van nieuw model)
Echter de auto is na de afkeuring aangereden toen hij geparkeerd stond en economisch total los verklaard.

Er is in de brievenbus een brief gekomen van een gerechtsdeurwaarder.
Als ik me goed herinner niet aangetekend.
Daarin stond dat ze langsgekomen zijn terwijl ik niet thuis was en een brief hebben gedeponeerd.
Deze brief mocht ik als niet bestaand beschouwen en een afschrift kon ik ophalen bij hun kantoor.
Aldus heb ik dat nu gedaan.
Volgende week moet ik verschijnen voor de rechtbank.

Mijn partner adviseert niet te gaan en er geen tijd aan te besteden.
Kosten advocaat en dergelijke.
Tevens denk ik niet dat ik vrij van werk kan krijgen op zo een korte termijn.
In de deurwaarders brief stond immers dat ik een eventueel voorgaande brief als ongeschreven moest beschouwen.
Hetgeen ik dus letterlijk gedaan heb.

Foto's op gezien op eerste verhoor lijken niet op mijn auto.
Nummerplaat is zichtbaar (voorkant) maar koplampen schijnsel klopt niet.
Mijn auto heeft geen ronde koplampen.
Auto diverse malen gesignaleerd.

Er zijn twee oproepen rechtbank beide ten gevolge van signalering in een ander politiedistrict met 1 maand verschil.

Daar ik geen ervaring heb in dit soort zaken ben nog nooit in een rechtzaak betrokken geweest vraag ik hier voorlopig om advies.
Alhoewel redelijke inkomsten is de financiële situatie door externe familie omstandigheden zeer slecht.
Er is alleen geld voor eten en naar werk te rijden. (eten 4 euro/dag per persoon + benzine)

Enig advies?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 sep 2016 05:21

Uw buren hebben hier niets mee te maken. Indien uw voertuig niet verzekerd of niet gekeurd is, komt deze automatisch in de databank van de anpr. Aangezien uw auto al meer dan een jaar niet gekeurd is, zou ik toch maar naar de rechtbank gaan, een advocaat is niet verplicht.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”