Betwisting PV

FullFocus
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Betwisting PV

#1 , 22 sep 2016 11:27

Hallo,

Heb zonet een Pro Justitia in mijn brievenbus gekregen voor vier overtredingen die ik een aantal dagen geleden beging op de E313.

Echter betwist ik twee overtredingen. De vaststellers moeten de verkeerssituatie op de plaats van de feiten niet goed gekend hebben.

Zo stelt men vast dat ik "Rechts inhaal over de pechstrook". Terwijl ik reed op de voorsorteerstrook voor de eerstvolgende afrit (op zo'n 400 meter).

Kan ik deze vaststellingen betwisten of aanvechten ? Is dit zinvol ? Of is het nuttiger om dit aan te halen op het moment van verdediging voor de politierechtbank ?

Bedankt

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#2 , 22 sep 2016 12:26

Terwijl ik reed op de voorsorteerstrook voor de eerstvolgende afrit (op zo'n 400 meter).
Bestaat er wel zo een lange voorsorteerstrook van 400m, algemene regel is 180m je mag er wel rechts inhalen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Skoldt
Berichten: 159

#3 , 22 sep 2016 14:25

Bestaat er wel zo een lange voorsorteerstrook van 400m, algemene regel is 180m je mag er wel rechts inhalen.
Ja hoor, de mensen die veel naar Plopsaland gaan zullen dit beamen: op de E40 een voorsorteerstrook van zowat 800m :D (afrit adinkerke)

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 22 sep 2016 14:53

Als u dit wil betwisten dan zal u moeten bewijzen dat de vaststellingen niet kloppen. Ik hoop dat er meer in het PV staat dan dat u rechts inhaalde over de pechstrook, zo zonder exacte plaatsaanduiding.

Daarnaast kan u best wachten tot op de zitting van de politierechtbank om uw verweer prijs te geven, anders wordt de verbalisant de mogelijkheid gegeven om een navolgend PV op te stellen en van dat laatste zullen ze u niet tijdig van op de hoogte brengen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”