Parkeerboete

De Stadswachter
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Parkeerboete

#1 , 17 sep 2016 14:36

Een bepaalde straat bevindt zich tussen 2 gemeenten, A & B. Of ook niet. Google Maps vertelt me dat ze net volledig in gemeente A ligt en het meer nauwkeurige viamichelin.be zegt dat de grens tussen gemeentes A &B pal in het midden van de straat ligt. Ik ben dit nog aan het onderzoeken en ga ervan uit dat Michelin het bij het rechte eind heeft. Gemeente A heeft dan immers parkeerborden op het grondgebied van gemeente B geplaast en int , via parkeerwachters, parkeerboetes waar het volgens mij geen recht op heeft, aangezien zij enkel op het grondgebied van gemeente A mogen opereren. 1 straat en beide zijden een andere gemeente... bizar, maar hoe werkt dit doorgaans in de praktijk? Ik weet dat er geen akkoord is tussen beide gemeentes.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 sep 2016 16:12

Welk adres staat er aangegeven als plaats van overtreding? Gemeente A of gemeente B? In opdracht van welke gemeente werken de parkeerwachters,

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 17 sep 2016 18:57

Even navragen op de gemeente.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”