rijbewijs vervalt 22/09/2016 theorie is al vervallen 24/03/2016

the world
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

rijbewijs vervalt 22/09/2016 theorie is al vervallen 24/03/2016

#1 , 15 sep 2016 21:06

hallo;


mijn theorie is vervallen 24/03/2016
voorlopige rijbewijs vervalt op 22/09/2016 dus nie zo lang meer

ondertussen heb ik al 20 uren gereden . ( VRB 36 maanden)
en 2 examen gedaan maar XXXXXXX

als ik nu voor de vervaldag van mijn VRB theoretisch examen afleg?? krijg ik een nieuwe rijbewijs van 18 maanden????

ofwel net na de verloop van VRB 36 mag ik dan een theorie afleggen???? krijg ik dan ook een nieuwe rijbewijs???? (alleen met de rijschool ofzo))

alstubllieft antwoorden !!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 15 sep 2016 22:41

Na 2 gefaalde rijexamens moet je minstens 6 uur rijschool volgen en succesvol je praktisch examen afleggen vooraleer je voorlopig rijbewijs vervalt.

Na verval van je voorlopig rijbewijs mag je enkel nog oefenen en examen afleggen met de rijschool. Je zal ook een nieuwe theoretische proef moeten afleggen.

Pas na 3 jaar wachten kan je een nieuw voorlopig rijbewijs krijgen. Deze in 2014 in Vlaanderen ingevoerde regel is zwaar gecontesteerd doch nog altijd van toepassing.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 16 sep 2016 08:58

Opties die je nu nog hebt:
Voor 22/09 zowel 6 uur rijschool volgen, alsook je examen gaan afleggen.

Als dat niet lukt, is de enige andere optie verder rijden samen met de rijschool (ongeacht dat je al 20 uur gedaan hebt), en ook je examen gaan afleggen met de rijschool.
Slaag je hier dan voor, dan kun je met een attest dat je krijgt je nieuwe theoretisch examen afleggen.

Als dat ook niet lukt, of je hebt geen zin/geld om alles via rijschool te doen, is de laatste optie 3 jaar wachten, dus tot 22/09/2019 (tenzij ze die regeling eerder zouden afschaffen). Nieuw theoretisch examen kun je vanaf 24/03/2019 afleggen (maar dan moet je een half jaar wachten voordat je je rijbewijs aanvraagt).

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 sep 2016 11:32

Waarom wacht men drie jaar als men zijn voorlopig rijbewijs haalt??

Overal geeft men de raad om die tijd zo kort mogelijk te houden, had je u examen onmiddellijk na je 20 uur afgelegd dan had je een zeer grote kans van slagen, het zat nog vers in het geheugen, na drie jaar is men dit vergeten !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

the world
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 sep 2016 16:34

Waarom wacht men drie jaar als men zijn voorlopig rijbewijs haalt??

Overal geeft men de raad om die tijd zo kort mogelijk te houden, had je u examen onmiddellijk na je 20 uur afgelegd dan had je een zeer grote kans van slagen, het zat nog vers in het geheugen, na drie jaar is men dit vergeten !


ja inderdaad. je hebt groot gelijk, maarsoms heb je gewoon de mogelijkheid niet.
had toen een docht van 2 maanden oud toen ik VRB 36 maanden haalde.

the world
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 sep 2016 16:41

bedankt voor de antwoorden. dat heeft me wellicht opgelucht

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”