Mijn wagen is in beslag genomen, intussen verbeurd verklaard, wat met verkoopsovereenkomst

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Mijn wagen is in beslag genomen, intussen verbeurd verklaard, wat met verkoopsovereenkomst

#16 , 22 sep 2016 11:21

Mij lijkt het ook vrij simpel: jij hebt een verkoopsovereenkomst afgesloten, en kan daar niet meer aan voldoen. Je zal dus een eventueel betaald voorschot, dubbel moeten terugbetalen aan de kandidaat koper. De kandidaat koper zou u kunnen laten opdraaien voor eventuele schade die hij lijdt door het niet nakomen van de verkoopsovereenkomst van uw kant.

Aangezien de wagen nog niet gekeurd was voor verkoop, zie ik niet in hoe de verkoop al afgerond had kunnen worden. Je kan immers geen wagen meer tweedehands verkopen aan een particulier, indien deze niet gekeurd werd. De wagen kan dus onmogelijk al ingeschreven zijn op naam van de nieuwe eigenaard, bijgevolg is de verkoop nog niet rond.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 sep 2016 11:28

Ik begin er toch stevig aan te twijfelen of die verkoop overeenkomst al gesloten was, TS is aan spartelen in een wijwatervat om toch ergens van onder uit te komen !
Alles wat hij nu hier al geplaatst heeft is niet geloofwaardig.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#18 , 22 sep 2016 11:31

Ik begin er toch stevig aan te twijfelen of die verkoop overeenkomst al gesloten was, TS is aan spartelen in een wijwatervat om toch ergens van onder uit te komen !
Alles wat hij nu hier al geplaatst heeft is niet geloofwaardig.
Ik wou het niet met zoveel woorden zeggen, maar ik denk er hetzelfde over. TS probeert met "truken van de foor" om zijn wagen te verkopen ipv verbeurt te laten verklaren. TS denkt dat het bij het gerecht allemaal uilskuikens zijn. Dit zou wel eens in zijn gezicht kunnen ontploffen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

WP002
Berichten: 1479

#19 , 22 sep 2016 17:16

Een straf zou een manier moeten zijn om iemand schuldinzicht te doen krijgen. De topicstarter heeft in dit topic, en in al zijn andere topics, herhaaldelijk laten blijken dat het nog altijd niet tot hem doordringt dat hij een gevaar voor de maatschappij is, meent dat hij verheven is boven de regels, en het enige wat hem interesseert is hoe hij zo weerstandloos mogelijk onder zijn straf onderuit kan muizen. Ik hoop dat hij hierover nog veel misbaar maakt op de rechtbank en dat de rechter hem nog wat straf bij geeft. Een levenslang rijverbod zou al een begin zijn.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#20 , 23 sep 2016 23:38

Ik weet dat de mensen van de rechtbank geen uilskuikens zijn. Verder besef ik wel wat ik verkeerd heb gedaan, maar dat was niet in mijn volle besef. Dat wat ik nu wel heb. Daarom wringen al die zaken zo hard. De straffen zijn te hard. Ik wou dit niet. Ik zat in een langdurige psychose en ik kan dat bewijzen zoals ik ook kan bewijzen dat ik nu genezen ben.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#21 , 24 sep 2016 08:44

Ik weet dat de mensen van de rechtbank geen uilskuikens zijn. .
Maar dat ben jij blijkbaar wel. :mrgreen:

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#22 , 24 sep 2016 10:26

Ik denk dat dat klopt, gezien de ellende die ik me op de hals heb gehaald. Ik spartel misschien wel in een wijwatervat. Dat klopt. Maar mijn advocaat ga mee in het medisch aspect, dat is al positief. Zo vertel ik enkel de waarheid. Wordt er altijd een gerechtspsychiater aangesteld ? Hoe gaan deze tewerk ? Vragen die mijn medisch dossier op, of moeten ze het doen met de attesten die mijn psychiater opstelt.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#23 , 24 sep 2016 11:14

"Wordt er altijd een gerechtspsychiater aangesteld" één zal niet voldoende zijn of u trekt deze toch in twijfel en moet je opnieuw beginnen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Oude Belg
Berichten: 3192

#24 , 24 sep 2016 11:19

Zo vertel ik enkel de waarheid.
Welke waarheid? U hebt al een tiental verschillende waarheden gepost. :roll:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#25 , 24 sep 2016 11:26

Ik bedoel zou het kunnen dat de rechter gewoon vrijspreekt zonder verder gevolg indien ik attesten kan voorleggen van ontoerekeningsvatbaaheid destijds in die periode en genezen in deze periode ? Het is altijd een gok hoe de rechter hierop kan reageren. In het slechtste geval word ik geinterneerd met een levenslang rijverbod en ter beschikking van een justitie assistent die mijn doen en laten wilt weten.. wel dan ben ik nog harder geschoren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#26 , 24 sep 2016 11:36

Reken er zeker niet op dat de rechter je zal vrijspreken, levenslang rijverbod zie ik ook niet zitten, maar reken toch maar op 10 jaar rijverbod en dan ben je er nog goed vanaf, als je met psychiaters gaat beginnen, dan denk ik dat het misschien wel levens lang zal kunnen worden, want wat je hier de laatste weken heeft geschreven is toch niet van een normaal iemand.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#27 , 24 sep 2016 12:10

indien ik attesten kan voorleggen van ontoerekeningsvatbaarheid destijds in die periode en genezen in deze periode ? .
Geen enkele dokter kan een attest opmaken aan de hand van een glazen bol. Hoe kunnen die weten of jij DESTIJDS [/b] ontoerekeningsbaar (zot) waart of niet.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#28 , 24 sep 2016 12:12

Omdat ik destijds op consultatie ben geweest..

Franciscus
Berichten: 38596

#29 , 24 sep 2016 18:15

Art 71 inroepen ??????
denkt u echt dat dat zal pakken?
Welke door het gerecht aangestelde psychiater zal nu verklaren dat u op het ogenblik van de feiten - deze liggen in het verleden.
Let wel de verslagen van uw eigen psychiaters tellen niet zomaar mee.

art 71 SWB: Er is geen misdrijf, wanneer de beschuldigde of de beklaagde op het ogenblik van het feit in staat van krankzinnigheid was of wanneer hij gedwongen werd door een macht die hij niet heeft kunnen weerstaan.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#30 , 24 sep 2016 20:38

En hopla, het is weer terug dezelfde discussie als in de andere gesloten topics. Tijd voor een definitief slotje als je het mij vraagt.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”