beroep ongeval vluchtmisdrijf

jvanhalst
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

beroep ongeval vluchtmisdrijf

#1 , 09 sep 2016 14:49

Vorig jaar had ik een ongeval, ik had een voorrang van rechts genegeerd. Ik week uit, niet genoeg, persoon rijdt mij aan voor een stevige buil in de deur... maar rijdt gewoon door. Ben erachter gereden en de politie intussen gebeld met nummerplaat en beschrijving, maar die stuurden me terug naar de plaats van het ongeval om hun vaststellingen te doen.
Uiteindelijk zijn we voor de rechter verschenen, de tegenpartij beweerde het niet gevoeld te hebben en dat de schade aan haar auto van iets anders is. De rechter geloofde dit niet omdat de schade aan mijn auto nogal groot was om dat niet te voelen. Dus ik een boete door voorrang te negeren en de tegenpartij een boete voor vluchtmisdrijf, minimumboetes.

Ongeveer een halfjaar later, nu, vind ik weer een dagvaarding in de bus. Blijkbaar is er hoger beroep ingesteld door "de tweede gedaagde" en het OM wegens:
-inbreuk verkeer
-overtreding van de wet van de politie over het wegverkeer

Heeft iemand enig idee wat er daar gaat gebeuren of wat de bedoeling hiervan kan zijn?
Zou ik hier best weer een advocaat inschakelen of gewoon alleen gaan?

Blijkbaar beter gewoon laten wegrijden in t' vervolg... Enfin, alvast bedankt voor de inzichten.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding