Tegengehouden met verkeerd verzekeringspapier

Fabianmk1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tegengehouden met verkeerd verzekeringspapier

#1 , 25 aug 2016 21:49

Beste leden ik ben deze middag tegengehouden in eeklo. Want enkel mn standlicht stond aan en dat wouden ze me zeggen maar mn papieren enzo lagen thuis dus ik moest deze tonen ik mocht voorop rijden en de agent volgde mij. Normaal was alles in orde mn papa had in juni nog maar pas mn brommer opnieuw verzekerd maar bleek een oude brommer verzekerd te hebben met als gevold mijn brommer was al 2 maand niet meer verzekerd. Ze hebben mn brommer opde rollen gezet erna en reed exact 50km/u en ik moest mn brommer daar achterlaten opt bureau en mocht hem ophale als ik het juiste geldige groene kaart kon tone 2uur later was dit allemaal in orde maar mn vraag is wat voor een boete kan ik hierop krijgen want ik maak me er wel zorgen over. Iemand die me raad weet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 25 aug 2016 22:13

U zal een afschrift van het PV krijgen met vermoedelijk een schikkingsvoorstel.
Snelheid bromfiets is max 45 km/u ..

Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 aug 2016 10:15

Is de snelheid die u opgeeft de werkelijke snelheid op de roltestbank of de gecorrigeerde snelheid? Indien dit de snelheid op de roltestbank is, is er alvast geen probleem qua snelheid daar er een correctie van -8 wordt toegepast.

Hebt u een verklaring afgelegd voor niet-verzekering?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”