Schizofrenie in het verkeer.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

Schizofrenie in het verkeer.

#1 , 22 aug 2016 23:41

Mag een schizofreen in het verkeer komen ? De grootste genieen ware ook schizofrenen of mentaal abnormale. Worden deze mensen best uit het verkeer geleidt ? Als je dit zegt in de politierechtszaal dat je aan schizofrenie lijdt, zou het dan kunnen dat ze je voorgoed uit het verkeer zetten.. ? Schizofrenie is met jezelf praten.. en voor sommige stemmen horen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 22 aug 2016 23:58

Dat is het juist:

- sommige schizofrenen zijn genieën
- maar omgekeerd zijn de meeste schizofrenen oenen, zoals jij.

En oenen dienen te worden geweerd uit het verkeer omdat hun herseninhoud te klein is.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 aug 2016 00:12

Ik heb toch nergens gezegd dat ik een schizofreen ben, en als ik er een zou zijn zou ik inderdaad geen genie zijn. Ik toonde maar aan in een metafoor dat een schizofreen niet zwakzinnig is maar getroffen is door het lot. Ik ben een oen omdat jij de massa mee hebt aan uw kant. Stel dat ik echt een schizofreen ben die door de psychiater geholpen wordt, dan moet je beseffen dat ik op dit fora alleen een oplossing zoek om aan de rechter in wederom een metafoor duidelijk te maken dat ik fouten heb gemaakt maar niet rijongeschikt verklaard wil worden. In belgie mag je bij voldoende ziekte inzicht rijden met schizofrenie. nergens heb ik nog steeds gezegd dat ik er een ben.

Reclame

berenod
Berichten: 942

#4 , 23 aug 2016 05:19

Hahahaa....

Geloof ik toch wel echt niets van! Even doortrekken naar uw situatie...

Voor de rechter komen, zeggen dat je geen rijverbod wenst, want het was je "andere ik" en niet jij die tegen 100 in de bebouwde kom door het rood reed. Zou toch niet mogen dat jij daar nu een rijverbod voor kreeg hé!
En u een rijverbod geven gaat trouwens niet werken, want je "andere ik" gaat daar niets van weten, dus wanneer die dan gepakt worden op rijden spijts verval, dan gaat die weer processen aanspannen tegen "onbekenden" die beweren dat rijverbod ontvangen te hebben en er zelfs voor getekend hebben!

Mooi verhaal! Een schizofreen die processen gaat aanspannen wegens discriminatie omdat zijn "andere ik" een slechte/gevaarlijke chauffeur is en "hij" daar niet verantwoordelijk mag gesteld worden?

Meeboo
Berichten: 1488

#5 , 23 aug 2016 09:11

ik denk dat jij meer psychotisch bent mijn gedacht.

trouwens schizofrenie moet altijd vastgesteld worden door een arts en het zomaar opwerpen voor de rechter om uw hachje te redden zal niets uithalen

giserke
Berichten: 2434

#6 , 23 aug 2016 09:14

De rechter zou U kunnen gelijkstellen, en bevelen dat uw andere 'ik' gecolloqueerd word omdat hij een gevaar is op de weg.

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 aug 2016 09:17

Stel dat ik echt een schizofreen ben die door de psychiater geholpen wordt, dan moet je beseffen dat ik op dit fora alleen een oplossing zoek om aan de rechter in wederom een metafoor duidelijk te maken dat ik fouten heb gemaakt maar niet rijongeschikt verklaard wil worden.
Ik denk dat u de begrippen "oplossing" en "ontsnappen aan uw rechtmatige straf" door elkaar haalt. Zoals al meermaals aangegeven in uw topics lijkt me dat de enige maatschappelijk verantwoorde oplossing inhoudt dat u permanent uit het verkeer verwijderd zou worden.

thomas_son
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

#8 , 23 aug 2016 11:46

ik denk dat jij meer psychotisch bent mijn gedacht.

trouwens schizofrenie moet altijd vastgesteld worden door een arts en het zomaar opwerpen voor de rechter om uw hachje te redden zal niets uithalen
Stel dat dat vastgesteld wordt door een arts. Zou u daar mee naar de rechtbank durven gaan ?

Meeboo
Berichten: 1488

#9 , 23 aug 2016 11:54

jongen, geef het toch op en onderga gewoon uw straf

Weo
Berichten: 414
Juridisch actief: Ja

#10 , 23 aug 2016 13:29

Uw broer reed met de auto, er was een achtervolging, uw neef pleegde identitietsdiefstal, "iemand" is bezeten door de duivel, "iemand" heeft een gokverslaving... en nu ook nog vragen rond schizofrenie.

Met al die verhalen zou je het laatste nog gaan geloven...

Ik zou doen zoals Meeboo zegt: stop met het zoeken naar uitvluchten. Als je met een van bovenstaande verhalen afkomt bij de rechter en deze doorziet - wat niet al te moeilijk is - je verhaal, staat je een veel zwaardere straf te wachten.

Daarbij ook het vriendelijk verzoek het forum niet bevuilen met al nog nieuwe fantasieberichten die als enig doel hebben te ontsnappen aan een straf die u - zo lijkt het zachtjesaan toch - terecht zal krijgen.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#11 , 23 aug 2016 13:42

Dit is idd voldoende. Volgende berichten die over hetzelfde lijken te gaan, zullen zonder commentaar verwijderd worden.

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”