Snelheidsovertreding

KennyS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Snelheidsovertreding

#1 , 21 aug 2016 19:51

Onlangs heb ik mijn dagvaarding gekregen voor Politierechtbank.
Hiervoor zal ik van Oost-Vlaanderen naar Neufchateau mogen gaan. Dit is echter geen pretje natuurlijk.

Een jaar geleden was ik daar geflitst aan 120km/u op een snelweg. Gecorrigeerd naar 112.8km/u.
Blijkbaar waren er werken en mocht ik maar 70km/u. Spijtig genoeg niet gezien aangezien ik op de weg was aan het letten en andere auto's.
Enkel paar km verder was er iets te zien van werken en was de aanduiding duidelijker, zodat iedereen ging vertragen.


Wat kan ik verwachten van de uitspraak in september?
Het is de eerste keer dat ik voor politierechtbank kom.

Alsook had ik op het moment van de boete mijn rijbewijs nog geen 2j.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Maxime03
Berichten: 167
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 aug 2016 20:41

U kan u aan een boete verwachten tussen de 60 en €3.000. De rechter kan natuurlijk ook een deel voorwaardelijk uitspreken.
U zal hoogstwaarschijnlijk ook uw rijbewijs mogen inleveren en deze al dan niet volledig opnieuw mogen afleggen, eventueel gekoppeld aan psychologische proeven.

KennyS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2016 21:42

U kan u aan een boete verwachten tussen de 60 en €3.000. De rechter kan natuurlijk ook een deel voorwaardelijk uitspreken.
U zal hoogstwaarschijnlijk ook uw rijbewijs mogen inleveren en deze al dan niet volledig opnieuw mogen afleggen, eventueel gekoppeld aan psychologische proeven.
Dank je voor je antwoord.
Rijbewijs inleveren en boete had ik al zien aankomen.

Alsook als ik naar Politierechtbank ga in Wallonië, ga ik in het Nederlands voorkomen of in het Frans?

Reclame

Terug naar “Wegcode & Verkeersovertredingen”